www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. června 2025, Svátek má Leoš, zítra Květa

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Ostatní soutěže 2011

Evoluce Toyoty Auris S2000

10. března 2011 • 13:00

Vývoj soutěžní techniky běží mílovými kroky vpřed a zostřující se konkurence dorazila i do jihoafrického šampionátu, kterému v uplynulých letech vládly zejména automobilky Toyota a Volkswagenu. Zatímco lokální sportovní oddělení druhého jmenovaného výrobce v tichosti pracuje na nástupci dosavadní páté generace Pola a jeho derivátu S2000, Toyota se zaměřuje na vylepšení stávajícího modelu Auris.

Toyota Auris S2000 (2011)

„V minulém roce se radikálně zvětšila konkurence, když několik posádek nastoupilo do jihoafrického šampionátu s importovanými závodními vozy,“ poukazuje Glyn Hall, nový ředitel Toyota Motosportu SA, zejména na nové Fordy Fiesta S2000. Letos se navíc patrně na scéně objeví oficiální zastoupení Peugeotu se dvěma dvěstěsedmičkami.

„V průběhu sezony jsme tedy provedli velkou analýzu Aurisu S2000 a našli řadu oblastí, které potřebovaly vylepšit. Velkou nevýhodou našeho vozu vždycky bude jeho hmotnost, neboť oproti konkurenčním speciálům je postaven z celkově většího základního modelu. Při průzkumu jeho karoserie jsme ale našli řadu prvků, které pro soutěžní vůz nemají význam a mohly být v souladu s předpisy FIA odstraněny. To nám pomohlo snížit váhu šasi o několik kilogramů dolů. Odlehčili jsme rovněž řadu komponentů, samozřejmě jen tak, aby byla zachována jejich plná funkčnost a spolehlivost. Celá tato odtučňovací kúra nás poměrně dost přiblížila konkurenci.

Další oblastí, na kterou jsme se zaměřili, byl podvozek. Změněné předpisy nám umožnily rozšířit karoserii i rozchod náprav o 20 milimetrů, což aurisu přineslo zlepšenou jízdní stabilitu. Rovněž jsme na vůz namontovali nejnovější generaci tlumičů a na řadu přišla i řada dalších drobných změn.

Co se týče motoru, jeho konstrukce je hodně svázaná technickými předpisy FIA, i přesto jsme na něm našli několik míst, která jsme mohli upravit. Tato vylepšení nám pomohou auris ještě více zrychlit a přiblížit ho limitu možností daných předpisy,“ uzavírá Hall.

Jak bude inovovaný vůz opravdu rychlý, se všichni přesvědčí už koncem tohoto měsíce. O posledním březnovém víkendu totiž startuje Total Tour Natal, úvodní rally letošního jihoafrického mistrovství. Za Castrol Toyota Team, který nasadí dva inovované aurisy, pojedou Johnny Gemel a Leeroy Poulter.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
11.03.2011 10:49
Karbonyl - moderátor
Jestli mají problém s konkurenceschopností na šotolině, tak bych se celkem nedivil, kdyby to záměrně nechtěli pustit na asfalt. I když neříkám, že by se mi to autko tady u nás nelíbilo :-)
10.03.2011 23:01
Plhus
Bylo by fajn dostat víc aut do Evropy...
toplist