www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2025, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2006

Citroën: Výzva před poločasem

31. května 2006 • 02:00

Řecká rally je osmou soutěží seriálu mistrovství světa a na všechny týmy tentokráte čeká velká výzva na takřka zcela nové trati. Vedoucí tým v Poháru konstruktérů, Kronos Total Citroën WRT, staví do helénského terénu dvojnásobné mistry světa Sébastiena Loeba a Daniela Elenu.

Aktuálně vedoucí francouzsko-monackou dvojici v pořadí pilotů doplňuje mladý Katalánec Xavier Pons (Carlos del Barrio). Třetí Xsaru WRC povede opět díky podpoře jeho španělských partnerů (Grupo Lábaro, Banco de Santandre, Gobierno de Cantabria, RACC a Würth) Dani Sordo (Marc Martí), který zajel v Sardinii své první stupně vítězů na šotolině.

Hned týž večer, po skončení Rally Sardinie, se vozy Citroën Xsara vydaly po suchu i po moři směr Atény. Samozřejmě s tím, že podle reglementu zůstávají podvozky a pohonné jednotky identické v obou párových soutěžích.

První díl středomořské trilogie letos píše už 53. ročník. Před třemi lety sice opustila řecká soutěž tradiční kulisu Akropole, ale už v roce 2005 se znovu vrátila do centra Atén, na hlavní Olympijský stadion. Většina rychlostních zkoušek je zcela nová, což potvrzuje také Daniel Grataloup, dlouholetý spolujezdec a koordinátor týmu Kronos.

Přirovnává současný stav k roku 1990, kdy také piloti jeli do neznáma a s velkým očekáváním. „Dá se očekávat zvýšená aktivita všech týmů, tedy i našeho v nastavení vozů. Pro úspěšné zvládnutí nových rychlostních zkoušek budou důležité pneumatiky a Kronos stejně jako řada dalších obouvá pneu BFGoodrich. Zcela nový model se testoval už na Sardinii. G-Force Profiler H2 je zcela nový model v mnoha směrech - v konstrukci, vzorku, materiálu v rozměru 225 - 60/15.“

Citroën v roce 2001 zahájil své tažení v Řecku, tehdy ještě na nejtěžším podniku na evropském kontinentu. Lidé z Versailles-Satory od té doby krotí drsný řecký terén, přinejmenším tak, že od roku 2003 dojíždějí Xsary sólo nebo dokonce ve dvojici na stupně vítězů (2003 a 2004, resp. v roce 2005). Navázat na tyto úspěchy hodlá tým Kronos dobrou prací tak, jak se to povedlo už v sedmi předcházejících soutěžích letošního roku.

Marc Van Dalen, stájový šéf Kronosu: „Pro všechny týmy a také pro nás je teď na pořadu hodně práce, zejména logistické. Jedná se o jakýsi druh soutěže ještě před startem rally. V šampionátu, v němž rozhoduje každý detail, je třeba se dobře připravit a hlavně vědět, co je možné udělat lépe než konkurence. Podle mého gusta je ale nová soutěž poslední léta poněkud obroušená, sterilní. Myslím, že je potřeba, aby si každý podnik v mistrovství světa ponechal něco specifického. Jestliže se Akropole vydala tímto směrem, pak - Bravo!“

Citroën
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist