www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2025, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2006

Jean-Pierre Nicolas odchází od Peugeotu

31. května 2006 • 05:00

V těchto dnech bylo oficiálně potvrzeno, že jednašedesátiletý Jean-Pierre Nicolas opustí po dlouholeté a nutno přiznat velmi úspěšné spolupráci vedení Peugeotu Sport. Tím s největší pravděpodobností definitivně končí éra francouzské automobilky v mistrovství světa.

Jean Pierre Nicolas zahájil svou soutěžáckou kariéru v roce 1965. Ve své soutěžácké historii vystřídal několik vozů i spolujezdců, v roce 1971 vybojoval titul francouzského šampiona a dokázal zvítězit na pěti soutěžích mistrovství světa. Premiérové si připsal s Renaultem Alpine na Tour de Corse 1973, dále pak zvítězil na Rally Maroco 1976 (Peugeot 504), Rallye Monte Carlo 1978 (Porsche 911, „viz obrázek“), Safari Rally 1978 (Peugeot 504, „viz obrázek“) a Rallye Pobřeží Slonoviny 1978 (Peugeot 504).

Na sklonku své závodnické kariéry působil díky Jeanu Todtovi jako testovací jezdec nové francouzské zbraně Peugeotu 205 T16 pro skupinu B, se kterou se v roce 1984 zúčastnil tří soutěží mistrovství světa. Od téhož roku stál v čele zákaznického oddělení Peugeot Talbot Sport a pod jeho rukama vznikla řada soutěžáckých speciálů.

Stál za vznikem špičkového kitového vozu Peugeot 306 Maxi na počátku devadesátých let a poté byl hlavně jedním ze strůjců návratu automobilky se lvem ve znaku do nejvyšší kategorie mistrovství světa. Pod vedením Nicolase jakožto manažera sportovního programu získala značka Peugeot tři tituly mistra světa ve značkách a díky Marcusi Grönholmovi také v hodnocení jezdců. Od 1. března 2005 pak převzal Nicolas vedení Peugeot Sport od Corrada Provery.

Místo Nicolase se postu nejvyššího muže ve sportovním oddělení Peugeotu ujme Michel Barges. Ten nastoupil ke společnosti Chrysler France v roce 1973. Přes různé pozice se dostal až do pozice, kdy byl zodpovědný za produktové řady 1007, 107, 206 a 207. Sportovní budoucnost Peugeotu by podle Bargese měla směřovat hlavně k aktivní podpoře soukromých závodníků a také vytrvalostním závodům sportovních vozů na okruzích.

V současné době je i nadále připravován model 207 pro „kategorii budoucnosti“, jak bývá v současnosti přezdívána skupina vozů S2000. Vůz však nejspíš nebude nasazován jako regulérně tovární vůz, ale spíše v soukromých rukou. Hlavní aktivity automobilky pak budou směřovat na okruhové závody.

-plu-; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist