www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 6. května 2024, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Ostatní soutěže 2011

Ve Španělsku si opět upravují rallyové řády

14. prosince 2011 • 19:00

Španělská federace pohřbívá svůj šampionát úpravami technických předpisů úspěšně již několik let. Tím si znechutili řadu automobilek i sponzorů, kteří v minulosti dávali peníze do rally. A tak se proti úbytku soutěžních posádek rozhodli zakročit rázným krokem - další změnou předpisů...

Lotus Exige - Rallye Príncipe de Asturias 2011

V příštím roce bude španělský šampionát rozdělen do čtyř kategorií. Do první kategorie budou patřit atmosférické vozy S2000 podle předpisů FIA s povolenou váhou nižší o 50 kg oproti mezinárodním předpisům. Dále sem budou zařazeny vozy R4 podle předpisů FIA, španělská třída vozů N+ (klasická produkční auta s restritkorem 36 mm a minimální váhou 1300 kg) a španělská třída GT Rallye (vozy GT národní homologace bez výraznějších předpisů s váhovým přepočtem 2,95 kg na koňskou sílu). Do už takto nepřehledných a vykonstruovaných předpisů přibývá nově třída NACIONAL 1. Mělo by se jednat o speciální prototypy s trubkovými šasi osazené klasickým sériovým dvoulitrovým motorem, normálním plnícím tlakem motoru, standardními diferenciály a minimální váhou 1200 kg.

Kategorie 2 bude obsahovat klasické vozy FIA podle předpisů R3 a E3R, klasické produkční vozy skupiny N, vozy skupiny N nad 1600 ccm a vozy skupiny A do 1600 ccm (S1600 o 50 kg lehčí oproti FIA předpisům). Do kategorie 3 patří vozy R2 a R3D plus další vynález španělské federace nesoucí název NACIONAL 2. Sem patří všechny vozy, které přešly do automobilových soutěží z okruhů a také nehomologované vozy z různých značkových pohárů na okruzích nebo regionálních soutěžích.

Poslední kategorie 4 je určena pro nejslabší vozy. Patří sem vozy skupiny N s objemem motoru do 1600 ccm a vozy dle předpisů R1. Patří sem však také NACIONAL 3, což jsou vozy nemající homologaci s objemem motoru 3800 nebo 2000 ccm s turbem plus vozy zařazené do šampionátu značek (bude to např. Suzuki Cup a možná i Peugeot 107 Cup, ve kterém budou startovat vozy nestavěné podle jakékoliv homologace).

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist