www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Ostatní soutěže 2012

Peugeot představil první soutěžní verzi modelu 208

4. května 2012 • 14:30

Peugeot Sport uvedl první ze tří plánovaných sportovních verzí vycházejících z nového modelu 208. Debut si v těchto dnech prodělává verze R2 určená pro automobilové soutěže. Na rychlostních zkouškách bude poprvé vidět už příští víkend, kdy s ní na Tour de Corse pojede jako předjezdec Stéphane Sarrazin. Zbývající dvě sportovní varianty Peugeotu 208 budou následovat v průběhu roku 2012.

Peugeot 208 R2Peugeot 208 R2

Po soutěžní verzi R2 vyjede v průběhu léta okruhová verze, která bude rallyové er-dvojce velice podobná. No a v říjnu konečně přijde dlouho očekávaná verze R5, postavená podle nejnovějších technických regulí FIA. Tento vůz před sebou bude mít těžký úkol – navázat na úspěšnou kariéru vozu 207 S2000.

„Z dvěstěosmičky bychom chtěli vytvořit novou ikonu ve světě motosportu. Model 208 v sobě nese ducha legendárních typů 205 a 206 kombinovaného s funkčností dvěstěsedmičky,“ říkají představitelé Peugeotu Laurent Blanchet a Xaver Peugeot. Odkaz na starší typy je ostatně patrný i z barev, které dostal první předváděcí Peugeot 208 R2.

Peugeot 208 R2Peugeot 208 R2

Vývoj er-dvojky začal v průběhu roku 2011, před jeho koncem už první prototyp pilně najížděl testovací kilometry. Důraz byl kladen na spolehlivost jednotlivých konstrukčních celků. Konstruktéři se také zaměřili na co nejjednodušší přestavbu asfaltové verze na šotolinovou, kdy se výrazně zmenšilo množství dílů potřebné k tomu úkonu. Velkým benefitem je samotná karoserie, která je o celých 40 kg lehčí než u typu 207. Pod kapotou je zcela nový atmosférický motor 1.6 s variabilním časováním ventilů. Na jeho vývoji se podílela společnost Sodemo. „Při konstrukci nového motoru jsme začali s čistým papírem, ale hned jsme se dostali na výkon 185 koní. Přitom se nám podařilo zachovat příznivou spotřebu paliva a emise CO2,“ říká Yann Goraguer, vedoucí projektu 208 R2. „Nová je rovněž pětistupňová sekvenční převodovka. Systém řazení je vylepšenou verzí z 207 S2000, naopak zcela nový je podvozek v čele s tlumiči Öhlins.“

Peugeot 208 R2Peugeot 208 R2

Jak bylo řečeno v úvodu, poprvé na soutěž Peugeot 208 R2 vyjede už příští víkend. Ostrého nasazení se ale dočká až po homologaci plánované na červenec 2012. Peugeot Sport má v plánu absolvovat v polovině srpna asfaltovou Ulster Rally ve Velké Británii a v dalších měsících vybrané soutěže ve Francii, Itálii a Španělsku (asfalt i šotolina). Na listopad je pak naplánovaná distribuce prvních kitů ke komerčním zákazníkům. Ti mají možnost zakoupit si buď pouze přestavbovou sadu za 37.500 Euro anebo celé hotové auto za 57.000 Euro.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist