www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. září 2020, Svátek má Zita, zítra Oleg

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR Sprintrally 2012

Josef Zimmermann přestupuje z Renaultu do Subaru

26. listopadu 2012 • 13:35

Josef Zimmermann s Pavlem Zalabákem nastoupili v letošní sezoně do rallysprintového mistrovství. Posádka se rázem stala štikou v bojích o pódiové umístění mezi dvoukolkami. Kluci bojovali až do závěrečného sprintu o post mistra a i když jim tento závod nevyšel, přesto se výrazně zapsali do kroniky letošní sezony. Jelikož je Pepa pracovně zaneprázdněný, požádali jsme o zhodnocení sezony Pavla Zalabáka.

V roce 2011 jste jezdili K4 pohár, ale na letošní sezonu jste nastoupili do sprintrally. Co Vás vedlo k tomuto přestupu?

Josef Zimmermann - Pavel Zalabák (Renault Clio R3) - Rally Vrchovina 2012

„V roce 2011 jsme startovali v K4 poháru, který se tak stal naším odrazovým můstkem v rally. Byla to v té době jediná příležitost, jak závodit na vyšší úrovni, než jaká byla například v amatérských závodech Milana Blahouta nebo v Rally Cupu, popřípadě Volném poháru. Byl to také rok, kdy jsme dostali šanci vyzkoušet výborný vůz Citroen C2 R2 Max a poměřit tak své dosavadní zkušenosti s klukama, kteří se v tomto poháru pohybovali již několik sezón. Bylo naším milým překvapením, že jsme schopni zajíždět časy na špici poháru a porážet posádky se silnějšími vozy nebo auty s pohonem všech kol, což vyústilo v zisk titulu třídy a celkovému 4. místu v celkovém hodnocení poháru.“

Jaké jste si kladli před letošní sezonou cíle?

„Pro rok 2012 měl být citroen prodán a nám tak vyvstal problém v podobě hledání vozu pro novou sezónu. Bylo nám nabídnuto usednout do špičkově připravovaného Renaultu Clio R3 bratří Bryndů. Nechtěli jsme však s tímto vozem startovat znovu v poháru, a tak padlo rozhodnutí přestoupit do sprinrally. Tady byla šance za cenu stejných nákladů bojovat se špičkou dvoukolek v rámci ČR. A podle časů dosažených v průběhu roku 2011 bylo jasné, že určitá šance na přední umístění ve dvoukolkách rozhodně je.To se stalo také naším hlavním cílem sezony.“

V průběhu roku jste sváděli krásné souboje s Robertem Kořístkou, jak o umístění ve třídě, tak i 2WD…

„Hned od počátku sezóny bylo jasné, že naše šance na pódiová umístění jsou vcelku reálné. Po našem pomalejším startu na Rally Vrchovina, kde jsme se teprve seznamovali s novou technikou, přicházelo pozvolné zrychlování a zjišťování hranice vozu i naší. Od prvního startu jsme se začali umísťovat na pódiových pozicích, což bylo pro nás velikým povzbuzením do dalších startů. Také začalo být více jasné, že naším největším soupeřem bude posádka Suzuki Ignis Robert Kořístka s Michalem Drozdem. Naše souboje v jednotlivých závodech se staly ozdobou mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Začali jsme s klukama více rozebírat naše a jejich poznatky. Nakonec mezi námi vzniklo kamarádské pouto, založené na čisté rivalitě a upřímném jednání mezi závodníky. Za to chceme klukům velice poděkovat.“

Na svém kontu máš také vítězství z Lužických hor a Kostelce…

„Dva starty sezóny, a to naší domácí soutěž v okolí Hrádku a také kosteleckou soutěž jsme proměnili ve vítězství jak ve třídě, tak v absolutním hodnocení 2WD. Rally Lužické hory je naší domácí soutěží, na jejíž pořadatelské činnosti se od doby jejího znovuzrození v roce 2005 osobně podílíme. Dokázali jsme tu dokonale využít znalostí domácích tratí a vyvinout na Roberta a ostatní dostatečný tlak, který vyvrcholil Robertovou menší chybou, která ho stále cca 15 vteřin a my se tak usadili na čele. Škoda jen Robertova odstoupení z důvodu technické závady. Vítězství před domácím publikem bylo sladkou odměnou za naši dlouholetou spolupráci na pořádání a splnění snu, kterým start na této soutěži vždy byl. Ještě větší radost však byla z našeho vítězství na Matrix rally v Kostelci n. O. Zde jsme na rozdíl od Roberta a většiny sprinterů startovali již v roce 2011. Využili jsme tak od samého začátku částečnou znalost tratí, která v kombinaci s nádherným letním počasím a tratěmi vhodnějšími pro náš vůz přetavili v kov nejcennější. Naše radost byla o to větší, že jsme kluky dokázali porazit v přímém boji, ve kterém se jen potvrdili, jak jsou naše souboje nádherné a těsné.“

Velký souboj s Robertem vygradoval ve Vsetíně. Tady mne příjemně překvapilo, že ať jste soupeři, šli jste před závodem na pivo…

„Celá sezóna se vyvíjela naprosto dokonale. Ve všech našich startech jsme obsadili pódiová umístění a před posledním závodem roku nebylo nic rozhodnuto. Toto jsme dokonce s klukama dopodrobna rozebrali během čtvrtečního večera před závodem, který se nesl v duchu příjemného posezení nad několika sklenicemi piva v jedné z Michalových oblíbených hospůdek.“

A jak vypadal samotný závěrečný sprint z vašeho pohledu?

„My i Robert s Michalem jsme měli šanci na zisk titulu krále dvoukolek. Proto se čekalo, jak náš vzájemný duel dopadne. Naším cílem bylo dojet závod před Robertem, vyvinout na něho dostatečný tlak. Po prvních dvou vložkách to tak dokonce i vypadalo. Pak však přišla na řadu, po servisu se jedoucí 3. RZ, kde naše přemíra snahy vedla k drobné jezdecké chybě, která měla za následek rychlejší nájezd do pravé zatáčky přes mírný horizont, opuštění ideální a čisté stopy, po kterém následoval mírný smyk a následné naražení levou stranou vozu do stromu, který tak ukončil naše účinkování v soutěži. Když jsme se pak dozvěděli o Robertově defektu, který ho odsunul až na osmou nebodovanou příčku, která by nám v případě dojetí do cíle do 3. místa stačilo k zisku titulu, bylo naše zklamání o to větší. Na KDYBY se ale v rally nehraje a titul se tak právem dostal do rukou opravdového bojovníka a závodníka, kterým Robert bezpochyby je. Naše vzájemné souboje jsme si opravdu užívali a klukům za ně ještě jednou děkujeme.“

Z 2. místa ve třídě i dvoukolkách panuje určitě spokojenost…

„Před sezónou bylo naším cílem poměřit síly s nejrychlejšími sprintovými jezdci. Nakonec jsme to právě my, kdo dokázal vybojovat titul vicemistra jak ve třídě, tak v absolutním bodování 2WD. S tímto výsledkem panuje naprostá spokojenost. Potvrdili jsme naši rychlost a spolehlivost, poznali spoustu nových tratí, skvělých lidí z řad jezdců, ale i členů týmů, lidí z pořadatelské činnosti a nových fanoušků, kteří nás po celý rok hnali podél tratí kupředu a dávali nám tak najevo, že to, co děláme, děláme dobře. Za to chceme všem velice poděkovat a doufáme, že nám zachovají svou přízeň i do dalších závodů a sezón.“

Už střádáte plány na příští sezonu?

„S jistotou mohu říct, že už nepojedeme Renaulta, který se prodává. Bylo nám však nabídnuto odjetí kompletní sprintové sezóny ve voze Subaru, takže nás čeká přechod mezi velké kluky, na což se už teď moc těšíme. Bude to další krůček v naší kariéře, tak proč toho nevyužít. Vše je v tuto chvíli ve fázi vyjednávání, ale vypadá to velice nadějně.“

Jak vyplníte přestávku?

„Sezóna 2012 je za námi, ale ani o zimním rallyovém půstu nebudeme zahálet. Naplánované máme s Luborem Kubátem nějaké jeho závody v amatér rally Milana Blahouta, kde startuje se svou krásnou Škodou Felicií, která byla k vidění při Rally Show Uherský Brod. Bohužel odpadl Pražský rallysprint, kde býváme diváky. Malé překvapení chystáme pro naše fanoušky v prosinci, ale o tom nebudu zatím povídat. Každopádně zimní přestávku budeme trávit sportem, kdy se budeme věnovat našemu oblíbenému badmintonu.“

„Závěrem bychom rádi poděkovali všem našim reklamním partnerům, kteří nás v celé naší povedené sezóně podporovali a umožnili si užít svezení v tak krásném voze, kterým R3 bezpochyby je. Děkujeme taky všem našim kamarádům a členům JZ racing clubu, kteří byly po celou sezónu u trati nepřehlédnutelní. Největší poděkování však patří našim manželkám, přítelkyním a rodinám za podporu a pochopení. Naše poděkování směřuje také našim kamarádům a mechanikům z hlubošského XTG Motorsportu, kteří nám po celou sezónu špičkově připravovali vůz.“

Miroslav Vebr ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist