www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 5. května 2025, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo vyhraje Rallysprint Kopná? Reklama Nejčtenější články |
Mistrovství světa 2006Program Gardemeistera po Německu stále nejasnýToni Gardemeister prohlásil, že doposud neví, jaké soutěže mistrovství světa letos ještě absolvuje. Jistá je pouze Německá rally, která se jede za měsíc. Fin se v aktuální sezoně zúčastnil pouze dvou z osmi doposud odjetých podniků. Obecně se předpokládalo, že posledním v řadě bude pouze zmíněné Německo, avšak nyní se objevují spekulace o startech i na dalších rally. „V současné chvíli je jisté Německo. Další starty jsou ve hvězdách, nicméně uvažujeme o Turecku a Kypru,“ řekl Gardemeister startující v barvách týmu Astra Racing. Bývalý tovární jezdec Škody se sice letos objevuje jen velmi sporadicky, nicméně když je na trati, hodně se mu daří. V úvodním podniku letošního seriálu v Monte Carlu vybojoval za volantem Peugeotu 307 WRC třetí místo, v Řecku (tentokrát pro změnu s Xsarou) dosáhl na čtvrtou pozici. V plánu byly starty na asfaltových podnicích ve Španělsku a na Korsice, ty však kvůli nedorozumění mezi týmem a Peugeot Sportem neuskutečnily. Astra Racing zůstal bez auta, tato svízelná situace se podařila vyřešit až před Řeckem, kdy se mezi arzenál týmu zařadila Xsara WRC. „Nevím stoprocentně, co se stalo, ale měli jsme v plánu minimálně dva asfaltové podniky na jaře (Španělsko a Korsika),“ vysvětluje Gardemeister. „Ale objevily se nějaké problémy mezi naším týmem a Peugeotem. Astra Racing měl koupit dvě nebo tři třistasedmičky, jenže když mělo k nákupu dojít, zjistilo se, že už jsou vozy prodané někomu jinému. Takže Astra Racing neměl k dispozici ani jedno auto.“ Vloni Gardemeister absolvoval celou sezonu v barvách Fordu coby jednička týmu. Přestože již neměl k dispozici nejnovější techniku (v továrním týmu tehdy „dožívaly“ Focusy WRC 2004), dokázal na dvanácti ze šestnácti podniků bodovat a čtyřikrát se umístit na stupních vítězů. „Letošní sezona se s tou loňskou nedá srovnávat. Byli jsme čtvrtí v hodnocení jezdců a absolvoval jsem celou sezonu v továrním týmu Ford. Naproti tomu letos je situace jiná, jedeme pouze na několika podnicích, což je docela frustrující.“ „Již na konci sezony jsem věděl, že je na tom nový Focus dobře. Při jeho prvním startu v Austrálii jsme dokázali zajet několik dobrých časů a nový model se ukázal jako hodně rychlý, přestože se před ostrou soutěží testoval jen minimálně. Byl jsem přesvědčen, že letos to auto bude patřit mezi špičku. Samozřejmě je pro mě hodně těžké pozorovat, když s těmito vozy nyní jezdí Marcus a Mikko, ale to je život.“ A jaké vyhlídky má Gardemeister pro příští sezonu? „Chtěli bychom letos udělat ještě nějaké pěkné výsledky a upevnit si tak pozici pro rok 2007. Samozřejmě bude těžké získat místo v některém z továrních týmů. Do nejvyšší ligy sice přibude Suzuki a vrátí se Citroën, nicméně vidím to spíš opět na starty s privátním autem.“ -hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|