www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2025, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2006

Phil Mills hodnotí první polovinu sezóny

5. července 2006 • 10:00

Waleský spolujezdec dlouholeté jedničky továrního týmu 555 Subaru World Rally Team Pettera Soblerga Phil Mills moc dobře ví, že se jejich týmu ani posádce úvodní polovina letošní sezóny mistrovství světa příliš nevydařila. Proč tomu tak je, co by se s tím mělo udělat i o podpisu nové smlouvy je následující rozhovor.

Začátek letošní sezóny nebyl pro vás s Petterem příliš jednoduchý, teprve před několika dny přišlo oficiální potvrzení o prodloužení smlouvy vás obou se Subaru na další tři sezóny. Jak je tento krok důležitý?

„Je to velice důležité. Všichni jsme společně již delší dobu tým a pro zachování kontinuity celého procesu a stability fungování týmu je toto velmi důležitý krok. Jsme uprsotřed velice náročné práce a jen díky vzájemné spolupráci můžeme dosáhnout požadovaných výsledků.“

Jak moc velký vliv mělo vaše slovo při Petterově rozhodování?

„Samozřejmě jsme společně na toto téma několikrát diskutovali. Během seznamovacích jízd, v závodním autě i kolem společně trávíme spoustu času a tak bylo dostatek vhodného prostoru pro podobné debaty. Dá se říct, že jsme se tím zabývali zhruba posledních šest měsíců před vypršením starého kontraktu.“

Porůznu se hovořilo o Petterově odchodu od Subaru. Byly takové úvahy?

„Když končí smlouva, vždy se obě strany ohlíží kolem, která varianta by byla pro budoucnost nejlepší. Jak už jsem říkal dříve, odejít z týmu je velice jednoduché, obzvlášť teď, když se nám nedaří. Ale ne, my jsme se rozhodli zůstat a bojovat dál. Máme na to tři roky, abychom se opět dostali až k titulu mistra světa.“

Úvod sezóny nepatřil mezi příliš vydařené, přesto lze nalézt světlá místa v podobě Mexické a Argentinské rally. Asi nemá cenu se ptát, že doufáte v mnohem povedenější druhou polovinu...

„Je to pravda. Ale měli jsme taky hodně smůly, například v Řecku jsme drželi bezpečně druhou příčku, ale museli jsme odstoupit kvůli civilní nehodě na přejezdu. Loňskou Austrálii a Japonsko jsme vedli, ale vždy přišla nějaká blbost - v Austrálii klokan, v Japonsku jsme zase chytli snad největší kámen na světě. Pořád jsme konkurenceschopní. Na šotolině to jde trochu líp než na asfaltu, ale i tak jsme schopni jet s nejlepšími. Snažíme se hodně zapracovat na autě, hlavně pro Turecko a Kypr.“

Co bylo největším problémem u Subaru?

„Je to kombinace spousty drobností. Je obtížné zdůraznit některou část. Nesnáším porovnávání s formulí jedna, ale pro tuto situaci se to hodí. Když si vezmete Ferrari - posledních pět let jasně dominovali, ale ten úplně poslední rok se jim vůbec nepovedl a propadli se do průměru. I když máte vybudovaný špičkový tým lidí, ne vše se musí zákonitě povést a i těm nejlepším se občas stane, že šlápnou vedle. Všechno je to automobilový sport, spousta maličkostí, které dávají dohromady úspěch či neúspěch.“

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist