www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. června 2025, Svátek má Květa, zítra Alois

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2006

Ředitel BP-Ford WRT Malcolm Wilson o změnách FIA

14. července 2006 • 00:30

Včera jsme Vás informovali o tom, co si myslí o změnách FIA na roky 2007 a 2008 ředitel týmu Subaru Richard Taylor. Dnes reaguje na podobné otázky také ředitel týmu Ford Malcolm Wilson.

Nejvíce se zřejmě nyní hovoří o tom, že kalendář zůstal v nezměněné podobě a jede se tak znovu od ledna do prosince. Vyměnily se jen tři soutěže. Co si o tom myslíte vy?

„FIA zřejmě pochopila to, že seřadit podniky v období okolo Vánoc by bylo velmi složité. Nečekají nás žádné velké změny, takže jsme spokojení. Jsme také rádi, že je vše známo již tak brzy. Určitě nám to ušetří hodně peněz a dobře se na všechno můžeme v klidu připravit.“

Co si myslíte o tom, že v seriálu již nejsou soutěže v Austrálii, na Kypru a v Turecku?

„O Austrálii se dlouho vědělo, že je tam hodně nejasností a FIA se zřejmě nelíbilo to, že by se měla jet v jiné provincii a pod jiným vedením. Podle mě se musí soutěž osvědčit a poté se může znovu ucházet o mistrovství světa. O Tureckou rally jsme nechtěli přijít, ale stalo se. Kyperská je zřejmě jednou z nejnáročnějších a jelikož se tam hodně ničila technika, tak byla i nákladná pro týmy. To byl zřejmě hlavní důvod, proč ze seriálu mistrovství světa vypadla.“

A co restrikce ohledně pneumatiky?

„Jsme rádi, že se určitá omezení v tomto směru podnikly. Nicméně musíme si dát také pozor na bezpečnost. Především co se týká zákazu používání systému Mousse. Může se stát, že hodně jezdců nebude moci dojet do servisu, jelikož jsou i další pravidla, dle kterých musí mít všechna čtyři kola, jinak nesmí pokračovat dále. V minulosti jsme viděli dojet auta na čtyřech defektech až do servisní zóny, což by bez systému Mousse nebylo možné. Když pak pilot bude mít defekt těsně před cílem testu, určitě na něm dojede. To se pak náklady na opravu takto poškozeného vozu mohou navýšit i o desítky tisíc Euro.“

Co říkáte na návrat k vícero servisním zónám?

„Pokud se to bude týkat jen tankovacích a přezouvacích stanovišť, pak je to OK. Určitě to pomůže organizátorům rally. Pokud bychom ale museli dělat třeba dvě kompletně zajištěné servisní zóny, tak by to byl obrovský krok zpět. Museli bychom nakoupit další drahé nářadí a vybavení a to by stálo obrovské peníze.“

-ric- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist