www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 5. května 2025, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kolikátý dojede na Rally Hungary Dominik Stříteský? Reklama Nejčtenější články |
Mistrovství světa 2006David Richards: změny pravidel jsou dobréDavid Richards, šéf firmy Prodrive a televizní společnosti ISC, která je držitelem vysílacích práv mistrovství světa v rally, prohlásil, že změny pravidel, které byly schváleny na červencovém zasedání Světové rady FIA, jdou označit jako dobré.
„Konečně jsme se dočkali nějakých pozitivních rozhodnutí. Během posledních let se světová rally potýkala s nerozhodností řídících orgánů, ale nyní se zdá, že se věci hnuly správným směrem.“ Nejvíce diskutovaným bodem posledního zasedání byl kalendář příští sezony Mistrovství světa. Oproti dříve deklarovanému vypsání „poloviční“ sezony se nakonec zůstalo u šestnáctidílného seriálu, který bude trvat od ledna do prosince. Velkým překvapením je také zařazení mnoha kandidátských podniků. „V některých týmech panují pochybnosti nad počtem soutěží. Nicméně já si myslím, že současný model je ohleduplnější ke kandidátským soutěžím a jejich případnému zařazení do šampionátu.“ „Rozhodování, kterou soutěž chceme v seriálu ponechat a kterou vyřadit, je vždycky velice obtížné. Spousta lidí je nyní například zklamaná, že vypadla Austrálie, na druhou stranu jsou určitě spokojení v Irsku a Portugalsku, kam se v příštím roce MS po několika sezonách vrátí.“ Richards se také domnívá, že zákaz kontroly pneumatik a používání tzv. mousse-systému nebude mít tak tragické následky, jak mnozí předpovídají: „Účelem mousse-systému bylo dotáhnout pneumatiky k dokonalosti. Gumy byly vyvíjeny pro maximální výkon a doplnění pneumatikové vložky bylo jednou z příčin přílišného zrychlení soutěžních vozů. Absence tohoto systému bude mít za následek vývoj pneumatik, které budou konstruovány na větší výdrž. Jejich výkon se tím logicky sníží a vozy se zpomalí. Bude to oříšek pro jezdce a zajímavá podívaná pro diváky. Tradičně kvalitní pneumatiky vyráběla před zavedením mousse-systému společnost Pirelli, avšak jsem přesvědčen, že se najde značka, která Pirelli po odchodu ze světových rally plnohodnotně nahradí.“ -hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|