www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. dubna 2024, Svátek má Valérie, zítra Rostislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rally Sprint Série + Pohár 2+ 2015

Kamenec s Jurkou třetí v Opel Adam cupu

4. ledna 2016 • 17:00

Zuberská dvojice Matěj Kamenec a Adam Jurka, stejně jako mnoho jiných kluků, v mládí vyzkoušela několik sportů. Vedle házené, která má v obci nedaleko Rožnova pod Radhoštěm silnou základnu, kluci zkoušeli například i fotbal. Nakonec u Matěje i Adama zvítězily automobilové soutěže a nyní mají mladí Zubřané za sebou velký fan klub i první úspěšnou sezonu.

Jak hodnotíte sezonu 2015?

Matěj Kamenec - Adam Jurka (Opel Adam Cup) - Říha Group Partr Rally Vsetín 2015

Matěj Kamenec (MK) – „Svou premiéru v rally jsem si odbyl při Valašské rally v polovině dubna v okolí Valašského Meziříčí. Poprvé jsem chtěl jet s někým, kdo má již s rally zkušenosti, proto jsem oslovil Lukáše Říhu ze Zubří. Tento závod byl pro mne takový oťukávací, jen abych poznal, jaký je pocit sedět v závodním autě a sžít se s ním. Při druhém startu sezony na Bohemia rally jsem jel již s Adamem Jurkou a spolu jsme odjeli všechny naše zbývající závody. Pokud byla Valaška oťukávací, tak na Bohemce jsme si dali za cíl držet se špičky v Opel Adam cupu. To se nám dařilo plnit a ve finále jsme proměnili naši premiéru ve vítězství v cupu. Dále jsme v sezoně potvrzovali, že nám rychlost nechybí. Proto zpětně hodnotím první sezonu v automobilových soutěžích velmi kladně. Hlavně jsme překvapili sami sebe.“

Adam Jurka (AJ) – „Také já hodnotím první sezonu jako úspěšnou. Do závodu v Mladé Boleslavi jsem vstupoval se zvláštními pocity, kdy jsem nevěděl, co mám od rally očekávat a jak takový závod přesně probíhá. S Matějem jsme toho s civilním autem najezdili hodně a nesčetněkrát jsem byl na rally divákem, ale být přímým účastníkem, je trošku jiné. Během roku jsme oba posbírali spoustu poznatků, ale stále je potřeba se zdokonalovat.“

Na konci své premiérové sezony jste dojeli na 3. místě v Opel Adam cupu. Jaké byly ale cíle na začátku sezony?

MK - „Na začátku byly cíle neudělat si úplnou ostudu, a když se bude dařit, tak dokončit cup na absolutně třetím místě, což se podařilo.“

Absolvovali jste sezonu s vozem Opel Adam, zkuste nám prosím představit toto závodní auto…

MK – „Nejvíce mě překvapil podvozek, který funguje skvěle. Parádní je také sekvenční převodovka. Naopak je zde trošku slabší motor, ale to nám vůbec nevadí, naopak o to přesněji musíme jet.“

Hned v první sezoně jsi měl možnost bojovat ve stejné třídě s veteránem českých soutěží Josefem Petákem, jak jsi vnímal tyto souboje?

MK – „Na tyto souboje budu samozřejmě velmi rád vzpomínat. Mne hodně překvapilo, že jsem dokázal s Pepou držet krok. Byly chvíle, kdy nás proháněl, o to víc nás těšilo, když jsme mu to vraceli. Při vyslovení Pepova jména se mi kromě letošních závodů vybaví i má první soutěž, kterou jsem absolvoval jako divák, a tou byl Rallysprint Kopná 2008, kde Pepa startoval s Peugeotem 207 S2000. Je mi ctí poměřovat se se soutěžáckou legendou.“

Vedle Petáka byli v cupu ovšem i další soupeři…

MK – „Větší souboje jsem sváděl s Petrem Vrajem, který jel velice pěkně a rychle. Bylo pěkné porovnávat vždy za rychlostními zkouškami naše zajeté časy a vzájemně se motivovat.“

Panovala v cupu rivalita nebo přátelská atmosféra?

Matěj Kamenec - Adam Jurka (Opel Adam Cup) - Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2015

AJ – „Podle mne panovaly v Opel Adam cupu obě atmosféry. Mimo závody jsme všichni kamarádi a panuje zde přátelské ovzduší plné srandy. Ale pokud máme na hlavách přilby a jsme uzavřeni v kokpitech závodních vozů, stávají se z nás soupeři a na erzetách si nic nedarujeme. Jsme kamarádi a zároveň soupeři.“

V průběhu roku vás víc jak soupeři ovšem potrápila zlobící technika…

MK - „Poprvé jsme poznali technické problémy vozu ve Vyškově, kde nám na předposlední zkoušce závodu praskla poloosa. Závod jsme tady dokončili, ale místo oslav vítězství v cupu bylo v cíli čtvrté místo. Nicméně toto zklamání jsme rychle přešli s vidinou dalších a lepších závodů. Druhý technický problém nás potkal na domácím sprintu ve Vsetíně, kde závada elektriky na moment vyřadila auto z činnosti a my najednou přišli o náskok patnácti vteřin. Z vedoucího místa jsme dokončili sprint na druhém místě se ztrátou pouhých 0,2 vteřiny za Petrem Vrajem. Třetí, a asi největší smůla sezony nás postihla na závěrečné soutěži v Německu na 3 Städte rally, kde nám opět praskla poloosa. To byla jediná soutěž roku, kterou jsme nedokončili.“

Který závod považujete za svůj nejvydařenější?

MK – „Za nejvydařenější závod sezony považuji Bohemia rally, a to nejenom proto, že jsme zde vyhráli. Tamní tratě nám velmi sedly a jelo se nám skvěle. Poprvé jsem jel se spolujezdcem Adamem, který fungoval skvěle. Vše zapadlo a navíc nás podpořila naše velká fanouškovská základna. I kdybychom dojeli druzí nebo třetí, zvolil bych za nejlepší soutěž právě tuto, mladoboleslavskou.“

Který závod naopak považujete za nejméně vydařený?

AJ – „Tady bych zařadil asi Rally Jeseníky. Tento sprint se jel po smolné Barum rally, kde jsme lehce havarovali. Ve Šternberku jsme byli jaksi bez nálady, navíc se nám nedařilo. Pocitově jsme sice zajížděli slušné časy, ovšem soupeři byli výrazněji před námi a my nevěděli, kde ztrácíme.“

Víceméně se naskýtá otázka, co v příští sezoně?

MK – „Pro příští sezonu máme v plánu opět startovat v Opel Adam cupu. Předpokládáme, že auto bude připravovat stejný tým.“

Jak trávíte zimní přestávku?

MK – „Já využívám zimní pauzu k chození do posilovny a na bazén plavat.“

AJ – „U mne je to podobné, i já se snažím udržovat v kondici návštěvou posilovny. Rád bych chodil i běhat, ale počasí tomu moc nevyhovuje, je moc velká zima na běh. Přes Vánoce jsem se snažil moc nejíst cukroví, abych nepřibral a i v příštím roce váhově nezatěžoval naši posádku.“

MK – „Chtěl bych velice poděkovat svému spolujezdci Adamovi, který od prvního závodu fungoval na sto procent. Hned jak vstoupil do vozu, tak z něj sálalo nadšení pro sport a naši posádku. Taky mne motivoval, abychom chodili více trénovat, prostě super spolujezdec. Díky patří i našim fanouškům, kteří kromě Pačejova, byli všude a vždy vytvářeli skvělou diváckou kulisu. V děkování nesmím zapomenout ani na svou přítelkyni, která to se mnou vydržela a podporovala mne. A velké díky míří i k panu Juříčkovi, bez kterého bychom si nemohli splnit tento sen.“

AJ – „V první řadě bych chtěl poděkovat panu Juříčkovi, který nám dal možnost závodit, neboť bez něj by to určitě nešlo. Chtěl bych poděkovat všem fanouškům a známým, kteří nás jakkoli podporovali.“

Miroslav Vebr ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist