www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. dubna 2024, Svátek má Marcela, zítra Alexandra

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rally Sprint Série + Pohár 2+ 2015

Kouřil Martin – po smolném začátku, úspěšná sezona

5. ledna 2016 • 20:00

Dvaatřicetiletý Martin Kouřil se automobilovým soutěžím věnuje od roku 2009. Vedle rally se tento českolipský jezdec žijící v Otrokovicích aktivně věnuje přípravou motokár a výchovou mladých závodníků. Přesto mu v sezoně 2015 stačily dva starty k celkovému 3. Místu v RSS ve třídě 8.

Martine, jaký byl tvůj sportovní rok 2015 v automobilových soutěžích?

Martin Kouřil - Zuzana Lieskovcová (Renault Clio Sport) - Rally Jeseníky 2015

„V loňském roce se mi poměrně dařilo, i když začátek byl smolný. S nově postaveným cliem jsem ve Vyškově odstoupil na 4. RZ kvůli banální závadě na řazení. Pak následovaly Jeseníky a Vsetín a v obou případech vítězství o necelé tři minuty ve třídě. Na Barborce v Polsku jsem startoval poprvé s Peugeotem 208 R2, kdy jsme byli s Michalem Večerkou po 3. RZ na druhém místě za Habajem na Fiestě R5. Na 4. RZ jsme celkem dlouho stáli před startem a ještě pršelo. Asi jsem neslevil tolik, kolik jsem měl, a urval jsem kolo. Toto mě hrozně mrzí ještě dnes. Pak jsem startoval v Mostě opět s cliem a ujel jsem 300 metrů, než se rozletěla lamela. Posledním závodem byl Pražský rallysprint opět s peugeotem, tento závod jsem si hrozně užil, hlavně v pátek večer s přáteli. S Monikou Leovou (česká modelka, moderátorka a vítězka České Miss Earth pro rok 2013) to bylo fajn, je to příjemná holka a závod se vyvedl na jedničku. Takže sezona byla pro mě trochu nahoru dolů, ale celkově ji hodnotím jako jednu z nejpovedenějších. Všechny RZ, které jsem odjel, jsem vyhrál a nebyl ani jednou poražen jak v cliu, tak v peugeotu.“

V loňském roce jsi startoval šestkrát, z toho jsi měl pět spolujezdců. Čím to je? To jsi takový ras, nebo jezdíš tak rychle, že s tebou chtějí všichni jezdit?

„Number one je pro mě jako spolujezdec Michal Večerka, ten ale ne vždy může, a proto se musí hledat jiné alternativy. Například v Mostě se mnou jel jako spolujezdec můj bratr, byl to dárek k jeho narozeninám. Tak snad mu těch 300 metrů stačilo. Každý ze spolujezdců přinese do závodů něco jiného, a proto si to užívám.“

Jak jsi uvedl, vedle svého renaultu ses dvakrát sklouzl i s peugeotem, znamená to, že hodláš přezbrojit?

„Už delší dobu vím, že bych měl startovat s vozem skupiny A, nicméně starty s těmito vozy jsou finančně náročné, a tak jsem musel vzít zavděk svým cliem. To chci ale prodat nebo pronajmout, proto s tímto vozem už startovat nebudu a rád bych závodil s vozem třídy R2 nebo R3 v RSS. Abych se zrychloval, potřebuji jet v kvalitní konkurenci a tu vidím hlavně ve třídě 5 a 6.“

Tvé občasné starty ti letos v rallysprintové sérii vynesly 3. místo ve třídě 8, jak moc si ceníš tohoto výsledku?

„Tohoto výsledku si cením moc, právě kvůli tomu, že se mi podařilo tak dobře umístit i v neúplném počtu startů. Kdyby nebylo odstoupení ve Vyškově, tak by umístění bylo daleko lepší. Na kdyby se ale nehraje. Tohoto výsledku si cením i proto, že jsem si závodní auto složil sám.“

Paradoxně ti ke konečnému bronzu stačila dvě vítězství na konci sezony. Nemrzí tě tak trochu zpětně, že ses sezoně nevěnoval víc?

„Vzhledem k svému pracovnímu vytížení jako v předchozích letech, kdy se plně věnuji svému motokárovému týmu, nemohu startovat v celém mistrovství. Několikrát jsem si pohrával s myšlenkou, že bych se zúčastnil rally i přesto, že by se závod kryl se závodem motokár. Myslím si však, že je lepší se věnovat své práci a svým zákazníkům.“

Ty jsi známý i tím, že pronajímáš a připravuješ závodní stroje, a to nejenom pro rally. Jak se ti dařilo po této stránce?

„Mimo rally se věnuji motokárám. Kompletně zabezpečuji závodní činnost několika talentovaných jezdců, to vše zahrnuje přípravu závodní techniky, samotnou výuku jízdy, rozbor telemetrie a vše spojené se závody. V tomto roce jsem měl s kluky celkem pěkné výsledky. Štěpán Galáš obsadil v celkovém hodnocení Mistrovství ČR třídy Easy 60 3. místo. Jedná se o dětskou kategorii (7 - 12 let). Jeho bratr Jáchym, který v roce 2014 obsadil v této třídě celkově 2. místo (1. místo obsadil další jezdec týmu MK Racing Dušan Kouřil), letos poprvé startoval ve třídě Rotax Max Junior, obsadil také 3. místo. Těmto dvěma jezdcům jsem se doposud věnoval 6 let.“

Co máš v plánu pro sezonu 2016?

„V první řadě bych byl rád, kdyby s mým cliem někdo startoval a já mu mohl předat své zkušenosti. Nicméně, v plánu je startovat v celém RSS s vozem třídy R2 nebo R3, ale záleží také na tom, jak budu pracovně vytížen na motokárových závodech.“

Děkuji za rozhovor a přeji všem vše nejlepší do nového roku 2016.

Miroslav Vebr ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist