www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. dubna 2024, Svátek má Vlastislav, zítra Robert

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství Evropy 2006

Trápení uprostřed Atlantiku

10. srpna 2006 • 20:30

Zcela mimo rámec původního plánu startů v letošním seriálu mistrovství Evropy jezdců v automobilových soutěžích se na šesté soutěži tohoto šampionátu představila také posádka Czech National TRT Teamu Roman Odložilík - Miroslav Fanta.

Po smůle na výborně rozjeté soutěži v Bulharsku, kdy posádka havarovala na posledním testu ze čtvrtého místa absolutně a prvního ve skupině A, se Odložilíkův tým rozhodl zkusit své štěstí na portugalském ostrově Madeira. Přihláška na hvězdně obsazenou soutěž byla zaslána v den uzávěrky, ale pořadateli byla přijata bez jakýchkoliv připomínek, přestože seznam přihlášených posádek byl naplněn bez jediné skulinky (pořadatelé přijali pouze 90 startujících).

Zatímco se posádka a realizační tým přesunovali letecky do Funchalu, doprovodný vůz spolu se soutěžním Renaultem Clio S1600 brázdili vlny Atlantického oceánu, aby na 'ostrov věčného jara' dorazili na nákladní lodi v pondělí odpoledne. Oproti poněkud dramatičtějšímu naloďování, které probíhalo o čtyři dny dříve v Lisabonu, tentokrát proběhlo vše v klidu a soutěžní karavana přežila dlouhou plavbu bez úhony.

Po absolvování seznamovacích jízd a oficiálním shakedownu bylo jasné, že soutěž na Madeiře bude pro Romana Odložilíka premiérově dalším náročným testem a lekcí jezdecké dovednosti. I když pohled do startovní listiny, která byla zaplněna zvučnými jmény zahraničních i domácích pilotů, nedával příliš šancí na možnost zopakování dílčích výkonů z Bulharska, celý tým věřil v reálnost umístění kolem desátého místa.

Ve čtvrtek dopoledne posádka společně s bílým Cliem S1600 absolvovala bez problémů formální i technickou přejímku, aby poté večer nastoupila ve Funchalu na start úvodní městské rychlostní zkoušky. Na trati vedoucí po pobřežní promenádě byly znát znát rozdíly ve stylu jízdy. Zatímco český pilot se snažil jet čistě a zbytečně nepoškodit vůz, další jezdci, kteří brali RZ 1 jako prestižní záležitost, v honbě za desetinami vteřiny doslova rozbíjeli svými vozy retardéry z pneumatik.

Skutečné závodění však bylo v plánu až od pátečního rána. Pro českou dvojici znamenala hned první ranní zkouška obrovské zklamání, když po absolvování prvních kilometrů na mokré trati vypověděl službu posilovač řízení. Šestiminutová ztráta na prvního jezdce po RZ 3 tak znamenala prakticky konec vyhlídkám na solidní umístění. Roman Odložilík si navíc stěžoval na nedostatečný výkon motoru a v servisní zóně neoplýval velkým nadšením.

Po výměně pumpy servořízení a spojovacích hadic se Odložilík s Fantou vydali do dalších bojů s odhodláním zajet alespoň co nejlepší časy na dalších rychlostních testech. Jejich nadšení však záhy zchladil výlet mimo trať. Přestože nedošlo k poškození vozu, teplota chladicí kapaliny v motoru vyletěla na hrozivých 135 stupňů Celsia a zbytek testu musela česká posádka absolvovat pozvolným tempem.

Problémy s přehříváním motoru pokračovaly i nadále a navíc byly spojeny s dalším úbytkem výkonu. Přes veškerou snahu mechaniků a pravidelné konzultace s francouzským technikem Renault Sportu se potíže nepodařilo odstranit a vzhledem k pravděpodobnému vážnějšímu poškození motoru se tým rozhodl před závěrečnou rychlostní zkouškou první etapy ze soutěže odstoupit.

„Mohu říci jenom to, že jsem hrozně zklamaný,“ konstatoval smutně Roman Odložilík. „Chtěli jsme na Madeiře předvést co nejlepší výkon, ale technika byla tentokráte proti nám. Je nám to opravdu hodně líto, protože nás příprava na tuto soutěž stála hodně úsilí. Kvůli gradujícím problémům s motorem jsme byli ale opravdu bezmocní. Nyní se tedy musíme soustředit na domácí Barum Rally Zlín, kde se nám snad povede prolomit smůlu, která nás pronásledovala na posledních dvou soutěžích mistrovství Evropy,“ dodal český jezdec.

K přípravě na pomyslný vrchol domácí sezony, která se díky problému s motorem notně zkomplikovala, nebude mít Czech National TRT Team příliš mnoho času. Bílý Renault Clio Super 1600 odjíždí z Madeiry až tento pátek ráno a do České republiky by se měl vrátit zhruba v polovině příštího týdne.

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist