www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 4. května 2025, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kolikátý dojede na Rally Hungary Dominik Stříteský? Reklama Nejčtenější články |
Mistrovství světa 2006Co by bylo rychlejší? Brutální síla, nebo preciznostUrčitě nejsem jediný rallyový fanoušek, kterého vždy zajímalo ve spojitosti s rally, zda by byly rychlejší vozy skupiny B, nebo dnešní speciály WRC. Podle odborníků by velmi záleželo na druhu tratě. Podle nich by vůz skupiny B rozhodně vyhrál na závodě, jakým je Pikes Peak. Tam jsou dlouhé rovinky, na kterých by více 400 koňských sil pod kapotou hrálo velkou roli. Nicméně na dnešních rychlostních zkouškách by podle nich triumfoval vůz WRC. Dnešní testy jsou totiž příliš technické a nedosahuje se na nich průměrné rychlosti ani 120 km/ hod. Rozhoduje tak spíše technická vyspělost vozů a především dobré nastavení podvozku, což byla u vozů skupiny B druhořadá záležitost. Tehdy totiž šlo především o co nejvýkonnější motory, které byly stále silnější a jezdci měli mnohokrát problém vůz vůbec zvládnout. Také proto docházelo často k nehodám, které nezřídka končily tragicky. Naopak dnešní vozy jsou konstruovány především s ohledem na dokonalé sladění podvozku a výkonu. Inženýři si tak dávají záležet na všech detailech, které se týkají nejen nastavení podvozku, ale vůbec kompletní ovladatelnosti vozu. Richard Vlček ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|