www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 6. května 2025, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2006

S jakou technikou na Kypru?

22. září 2006 • 05:00

Co se technických předpisů týká, je to na letošní Rally Cyprus trochu volnější. Karoserie nejsou párované s žádnou jinou soutěží, zato stejný motor a transmise musí být použity shodně na dalším podniku mistrovství světa, kterým bude v polovině letošního října další středomořská soutěž Rally of Turkey.

Kyperská soutěž patří mezi nejrozbitější v celém seriálu. Přesto přicházejí od továrních týmů informace, že podmínky nejsou v letošním roce v tak špatné kondici, jako v minulém roce. Uvidíme však, co s rychlostními zkouškami udělá první průjezd závodních aut. Vzhledem k extrémním teplotám se týmy musely soustředit také na některé drobné úpravy, aby tak náročné podmínky vozy i jezdci vydrželi.

Sébastien Loeb pojede s vozem, se kterým startoval na letošní Corona Rally México a také při vítězném tažení v Argentině. Zato vůz Dani Sorda letos ještě nestartoval. Jedná se o vůz, se kterým na loňské Australské Rally vyhrál s Francoisem Duvalem a dosud trávil v garážích Citroënu jako náhraní auto.

Marcus Grönholm i Mikko Hirvonen představí vozy, se kterými jeli na Neste Oil Rally Finland. Stobart VK Ford M-Sport použije na Kypru i v Řecku starší vozy specifikace 04/05. S třetím vozem bude startovat Juan Pablo Raies, který se představí s Focusem WRC, který vodil v loňském roce po tratích světových soutěží Dani Solá. O problémech továrního týmu s motory před startem soutěže jsme již psali na jiném místě.

OMV Peugeot Norway WRT využije obvýklé stroje 307 WRC, vůz Manfreda Stohla bude mít navíc klimatizaci. Tým navíc, podobně jako v Řecku, k vozu dodal přídavný vodní chladič. U Škodovky nic nového, Andreas Aigner pojede s vozem s aktivními diferenciály, Rovanperä bude mít pasivní. Jak se projeví výsledky z rakouského testování před Kyperskou rally je otázkou, třetí plánovaný jezdec Škody Francois Duval chybí kvůli problémům s financemi.

Přestože se technikům od Subaru podařilo identifikovat problémy s brzdami, stále se nedaří vyřešit ovladatelnost auta. Je k dispozici několik alternativních dílů, které by bylo možné použít, ale bez důkladného testování se do toho tým na Kypru pouštět nebude.Kromě větších chladičů a ventilátorů se vedení stáje rozhodlo také proměnit ochlazování vzduchu v kabině, když původní střešní sběrač propouštěl do kabiny příliš mnoho prachu, takže se rozhodli dovést rouru přímo z předního nárazníku.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist