www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. dubna 2024, Svátek má Marcela, zítra Alexandra

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rally Super Serie 2006

Pozlacené loučení Michala Habarta

26. září 2006 • 00:30

Jeden z nejvydařenějších závodů sezóny absolvovaly obě posádky VSV rallye teamu. Jak Pavel Stráský s Romanem Volkem, tak i Michal Habart s Václavem Vaněčkem dokončili i přes četné technické problémy čtvrtý ročník Rallye Elektro Kadlec Prachatice a vystoupili na stupínky nejvyšší!

Po havárii Jiřího Hendricha a následném zrušení prvního testu začínaly posádky s vyššími startovními čísly závodit až na druhé erzetě. Nejrychleji vstoupil do soutěže Jan Žalský, jenž si v průběhu dvou RZ vypracoval na soupeře ze třídy V3 Škoda Jiřího Šubrta náskok pouhých 2,6 sekundy. Stráský s Volkem ale letěli jihočeskou krajinou zahalenou do tmy také velmi rychle a od Šubrta je dělily pouhé dvě desetiny sekundy. „Jedeme srovnatelně s konkurencí a to je pro nás důležité,“ radoval se v nočním servisu z kvalitních časů Pavel Stráský sužovaný silnými bolestmi zad. Naše posádka se ale do sobotní etapy dobře vyspala a oproti pátku ještě zrychlila. Po defektech Šubrta (RZ 4) i Žalského (RZ 5) a následných výměnách kola na vložce byli Stráský s Volkem rázem první s tříminutovým náskokem! „Teď už nám stačí jenom dojet, máme jistých 30 bodů a titul bude na dosah,“ konstatoval jezdec.

Druhá sobotní sekce byla určena především k testování nových technických prvků na autě. Díky Mírovi Janotovi si mohla naše dvojice konečně vyzkoušet alespoň na zadní nápravě širší pneumatiky, jež se skvěle osvědčily. „Na třetí erzetě nám přestalo fungovat dobíjení, které jsme ale opravili a v klidu dojeli do servisu.“ Jelikož nejbližší pronásledovatel Žalský byl za Stráským vzdálen o 2:36,3 min., neměl v poslední sekci netřebický pilot kam spěchat a mohl tak jistit svoji vedoucí pozici. Na předposlední erzetě ale Stráskému s Volkem zatrnulo – přišli o první a třetí převodový stupeň a soutěž dojížděli pouze na tři rychlosti. „Na poslední erzetě jsem se modlil za dokončení soutěže tak, až mi tekly z očí slzy! Když jsme ale projeli cílem posledního testu, vybuchly v nás takové emoce, že jsem si chvíli myslel, že se Roman změnil v paviána...“ vzpomíná teď už s úsměvem dvacátý muž absolutního pořadí a vítěz třídy V3 Pavel Stráský. I druhý letošní start v Prachaticích tak proměnil ve vítězství a posunul se na dosah letošního titulu. „Rád bych opět poděkoval celému týmu za skvělé závody – považuji je za jedny z nejlepších, které jsme kdy jeli!“

„Pokud se stihne repase převodovky, v Hradci určitě odstartujeme. Opět pojedu s Pavlem Kacerovským, jelikož si Roman letos už podruhé sedne k Honzovi Maškovi.“ Pro jistotu udržení první příčky v průběžné tabulce stačí Stráskému na Labské TROTINA Rallye dojet do cíle. Pak už začne intenzivní příprava na následující sezónu, na kterou chystá VSV rallye team překvapení.

Michal Habart, Václav Vaněček a jejich nádherná Škoda 120 S Rallye byli už před soutěží pasováni do role jasných favoritů třídy HA2 a očekávaly se od nich opět rychlé časy, kterých dosáhli na prachatické soutěži už v červenci. Naše posádka ale nezačala vůbec podle svých představ. „Jedeme pomalu, hrozně pomalu...“ konstatoval v pátek večer rozčarovaně milovník rychlosti, krizových situací a jízdy na hraně spolujezdec Václav Vaněček. I když se Habartovi s Vaněčkem zdál jejich výkon po první etapě velmi slabý a časy pomalé, ztráceli po úvodních rychlostních zkouškách na Emila Trinera, potýkajícího se s technickými problémy brzd, pouhé 4,5 sekundy a drželi za svými zády v minimálních rozestupech trojici stotřicítek v pořadí Žalský, Šubrt a Stráský. Soupeře z pohárové třídy HA2 Petra a Zlámala jasně deklasovali a po absolvování necelých třiadvaceti ostrých kilometrů jim nadělovali už přes dvě minuty. Do druhého dne ale byli odhodláni výrazně zrychlit a nasadit svoje tradiční tempo.

První dva testy sobotní etapy vyšly naší posádce bez problémů. Ty se ale dostavily záhy hned na následujícím měřeném úseku - v odbočení u Lažiště se opakovala situace z loňské Rallye Fulnek a Habartovi opět zůstala v ruce řadicí páka. Naštěstí se ji podařilo nasadit na vyčnívající zbytek tyčky z kulisy a jezdec mohl i nadále řadit. Po ujetí několika metrů ale prasklo i plynové lanko a přidávat tak mohl Habart pouze pomocí ručního plynu. Ztráta však byla minimální a Habart s Vaněčkem se propadli pouze o jednu příčku v absolutním pořadí za svého týmového kolegu Stráského. Druhá sekce sobotní etapy se obešla bez problémů a posádka VSV rallye teamu se vrátila zpět před Pavla Stráského a svůj náskok ve třídě HA2 zvýšila už na osm a půl minuty. Další technická závada ale nenechala na sebe dlouho čekat: „Na RZ 10 se z motorového prostoru ozvala rána a auto se zastavilo. Provizorně jsme museli vyměnit víko rozdělovače a dojet do cíle se ztrátou více jak šesti minut,“ řekl jezdec Michal Habart. Jeho pozici před Petrem to ale vůbec neohrozilo a stále měl na něj náskok dvě a půl minuty. Výrazný byl ale propad absolutním pořadím, když klesl z 21. až na 32. místo.

Zbytek soutěže už dojížděli Michal s Vendou a značně unavenou škodovkou na výstražná světla. Druhý jezdec třídy HA2 Pavel Petr navíc na předposledním testu převalil svoje erko přes střechu a v cíli byl klasifikován se ztrátou 4:16,6 min. na Habarta jenom Zdeněk Zlámal se Škodou 130 L. Vítězem IV. Rallye Elektro Kadlec Prachatice se tak stala posádka VSV rallye teamu Michal Habart a Václav Vaněček a mohla zároveň oslavit letošní titul! Nyní má na svém kontě již takový náskok, že ji ve zbývajících soutěžích už nikdo nemůže přeskočit. Ihned po dojezdu do cíle padlo z úst Michala Habarta poslední slovo týkající se jeho budoucnosti. „Jelikož nemám na příští sezónu spolujezdce a peníze chci vložit do založení rodiny a stavby domu, tímto okamžikem definitivně přerušuji na neurčitou dobu svoji soutěžní kariéru!!!“ Vše ale uvedla na pravou míru jezdcova přítelkyně Linda: Michal má doma tolik pohárů, že už je nemáme ani kam dávat. Proto musí postavit, zplodit malého závodníka, aby měl za pár let svoje zkušenosti komu předávat, a až zvětší poličku na poháry, začne zase jezdit!"

Jménem VSV rallye teamu a všech fanoušků automobilových soutěžích bych Ti chtěl, Michale, popřát hodně štěstí a úspěchů v osobním životě, poděkovat za skvělou reprezentaci našeho týmu a všichni se na Tebe těšíme za pár let, až zase ukážeš, jak se jezdí s historikem. Díky!

Pavel Kacerovský
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist