www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. dubna 2024, Svátek má Rostislav, zítra Marcela

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rally Super Serie 2006

Úspěšné Prachatice

27. září 2006 • 04:00

Na celkem 53 převzatých posádek do několika Mistrovství čekalo v Prachaticích slunečné počasí. Snad poprvé v historii tohoto závodu bez jediné kapky deště. Posádky odstartovaly do soutěže ze startovní rampy na Malém náměstí v Prachaticích v 18.00 a po zastávce v servisní zóně je čekala první porce rychlostních zkoušek. Na páteční večer pořadatel naplánoval první z celkem čtyř průjezdů tří RZ, ze kterých byla soutěž složena.

Páteční první etapa byla poznamenána pouze havárií vozu se startovním číslem 6, otce a syna Hendrichových. Posádka vyvázla bez zranění, ovšem velmi vážně poškozený vůz na trati rychlostní zkoušky byl následkem přerušení a později zrušení celé RZ1. Následující posádky od startovního č. 7 se tedy musely spokojit s přiděleným časem.

V páteční etapě ještě odstoupily posádky se startovními čísly 24 Haloun - Strouhal pro poškozenou poloosu jejich Seatu, smíšená posádka s číslem 46 Krestýn - Krestýnová urazila Felicii kolo a Škodě Felicii Kit Car Švidrnocha s Osičkou vypověděla službu převodovka. Poslední dvě jmenované posádky se však do soutěže v sobotu ráno vrátily v rámci super rallye.

Pořadí v cíli páteční etapy vypadalo takto. V čele se usadily celkem očekávaně obě Octavie WRC v pořadí Flídr s Ehlem, následovaný Trněným s Pritzlem se ztrátou třinácti vteřin. Třetí příčka patřila Rakušanům, Schlagerovi s Hörtenböckem s Lancerem Evo 6, ovšem se ztrátou již téměř dvou minut. Do jaké míry byla překvapivá čtvrtá pozice mladého Lukáše Veselého, který jel s produkčním vozem vůbec poprvé ve své kariéře, necháme na posouzení jiným. Posádka Veselý Paulik s Lancerem Evo 7 ztrácela na třetího Schlagerera půl minuty a pátou pozici držel Vladimír Berger s Jaroslavem Jugasem před dotírajícím Šebestou s Fordem Escortem RS 2000, jehož ztráta činila necelých 10 vteřin. Tato posádka byla zároveň první bodující do poháru K4 PČRR. Sedmá příčka náležela Kůrkovi s Müllerem s Lancerem Evo 7, pronásledovanými Halalou se Štěpánem s Fordem Focus ST. Až s devátou příčkou se musel spokojit Tošovský s Lancerem Evo 8, na něhož ztrácel pouze 2,5 vteřiny rychlý Grega s Felicií.

Sobotní druhá sekce příliš změn nepřinesla. Flídrovi se podařilo postupně vytvořit náskok 52 vteřin na druhého Trněného. Třetí Schlager ztrácel na druhého již dvě a půl minuty. Na druhou stranu se mu podařilo něco málo přidat k náskoku na čtvrtého Veselého. Pátá příčka po RZ 6 patřila Bergerovi, jehož následoval Tošovský. Zrychlovat začal Václav Donát, který si přivezl do Prachatic opět nového spolujezdce, pronásledovaný Šebestou s Escortem a Dohnalem s Mitsubishi. Do první desítky se po odstoupení Kůrky z důvodu poruchy turba jeho Lanceru posunul Grega.

Druhá polovina soutěže byla ve znamení pronásledování Flídra Trněným, který si také připsal pět vyhraných testů (celkem 8), ovšem nepodařilo se. V cíli soutěže je dělilo téměř 48 vteřin. Třetí místo v absolutním pořadí obsadil Rakušan Eddy Schlager, jehož největší rival Veselý na čtvrté pozici odstoupil v desátém testu pro poruchu spojky.

O toto místo svedli na posledním měřením úseku boj Tošovský s Bergerem, který nakonec Tošovskému podlehl a přenechal mu bramborovou medaili. Ten se zároveň stal vítězem K4 Poháru České republiky v rallye a třídy SA4. Šestou pozici obsadil Šebesta před sedmým Dohnalem, který odolal útoku Nešpora s Fordem Escort Kit Car. Devátou příčku uhájil Grega před posádkou Pátl – Králik, jedoucí s Lancerem Evo7. Tato posádka také uzavřela po odstoupení Václava Donáta v RZ 11 top 10.

Soutěž dokončilo celkem 38 posádek a tři vozy ve třídě jízdy pravidelnosti, z toho 29 účastníků K4 Poháru ČR v rallye. Celkem odstoupilo 12 posádek vesměs pro technické závady. Jedna posádka nebyla do závodu převzata z důvodu nedodržení technických předpisů. Pořadatel doufá, že se IV. ročník Prachatické soutěže líbil nejen zúčastněným posádkám, ale také divákům na trati, kterých přijíždí do Prachatic každým rokem více a více.

Nakonec je nutno poděkovat všem jezdcům za účast, pořadatelům a traťovým komisařům za bezproblémový průběh soutěže. Dále obecním úřadům všech dotčených obcí, policii ČR v Prachaticích za její vstřícný přístup, bez kterého by se těžko podařilo v tak krátké době tuto soutěž znovu připravit. Dále samozřejmě také všem partnerům a sponzorům IV. Rallye ELEKTRO KADLEC Prachatice a samotnému městu Prachatice, které se i tentokrát podílelo na bohatém doprovodném programu.

Rallye Sport Promotion
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist