www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 21. října 2025, Svátek má Brigita, zítra Sabina |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
MČR v rallyBudil: V Pačejově si chceme užít závodění a už ne trápeníLoňská účast Stanislava Budila na pačejovské soutěži byla zásluhou technických potíží velmi krátká, i proto letos Středočech navigovaný Václavem Vorlem touží zejména po bezproblémovém projetí celé trati nadcházející Invelt Rally Pačejov. O to víc, že start na nedávné zlínské Barumce měla posádka znepříjemněn mnoha výměnami proražených pneumatik... Rally Pačejov už několik let uzavírá český národní šampionát a ani letos tomu není jinak. Její minulý ročník měl být první dvoudenní soutěží Stanislava Budila za volantem Toyoty GT86 CS-R3, v každé z etap ale před rokem technika vydržela pouze jedinou rychlostní zkoušku. Od té doby uplynulo už mnoho vody a z japonského stroje se stalo spolehlivé soutěžní nářadí, které posádce Budil – Vorel z týmu Dolák Motorsport většinou dělá radost. Před pár týdny dojela toyota na dlouhé srpnové Barum Czech Rally Zlín bez větších technických potíží od startu až na cílovou rampu, i když zcela radostný víkend to pro posádku nebyl… „Už od začátku soutěže mne provázelo nachlazení, které nejspíš mělo původ v kombinaci horkého počasí s klimatizacemi hotelových pokojů. Raději jsme v pátek před startem i vynechali shakedown, abych se nemoci zbavil,“ říká středočeský pilot a navazuje: „Pak jsme se ani úplně netrefili do volby pneumatik pro městskou zkoušku, hrozně nám to klouzalo. Smyky se divákům asi líbily, ale my chtěli také být konkurenceschopní a náš naměřený čas spíše připomínal doby, kdy jsme závodili s historickým bavorákem. Máme se zkrátka ještě co učit, musíme postupně přijít na to, co je pro naši techniku a taky pro rychlé časy to nejlepší. Na Zlínsku se nám to moc nedařilo, na Barumce nás trápily pneumatiky – a to v mnoha směrech. Nejenže jsme nevolili ideální obutí, především nás stíhaly po celou soutěž defekty. Hned za cílem sobotní ranní RZ Březová jsme museli měnit první prázdné kolo, tam z toho ještě nebyla žádná časová ztráta a když jsme zdárně zvládli i následující RZ Halenkovice, měli jsme docela dobrou náladu. Na tomto testu soutěže nás poněkud překvapilo vytahování maďarské posádky z příkopu diváky, ale díky tomu, že nám pořadatelé u trati včas signalizovali nebezpečí, vyhnuli jsme se bez potíží – ostatně takových příhod bylo v průběhu klání víc, náročná soutěž si zkrátka vybírala daň a někteří naši soupeři se občas ocitali mimo trať. Po Halenkovicích nicméně následoval Bunč s hodně rozbitou cestou a v jeho cíli jsme měli zadní gumu zcela na padrť, takže byla nutná další výměna – naštěstí jsme po celou soutěž preventivně vozili dvě rezervy. Pro druhou polovinu sobotní etapy jsme trochu změnili směsi pneumatik a především jsme namísto prázdných kol vezli opět dvě nové rezervy, no hodilo se to. První jsme měnili opět hned za cílem Březové, bohužel další problém pak přišel již v úvodní části RZ Halenkovice. Tam jsme museli měnit přímo na trati, takže nás to stálo aspoň tři minuty času a především už jsme dál museli jet opatrněji, protože rezervy nám zase došly. Z tohoto pohledu jsme přivítali zrušení závěrečné erzety dne – na Bunči byla vozovka v takovém stavu, že bychom při závodním tempu asi opět o některou z pneumatik přišli a další už jsme zkrátka s sebou neměli… Z pěti absolvovaných sobotních RZ Barumky jsme hned při čtyřech měli defekt, a to nám rozhodně moc optimismu nepřinášelo, i z toho pohledu, že závodní pneumatiky jsou finančně docela náročnou položkou rozpočtu. V neděli jsme pak hned na první ranní vložce dojeli (a následně předjeli) pomalejší auto startující před námi, což se posléze vyřešilo tím, že náš startovní interval byl prodloužen o minutu. Vzápětí se ale vrátilo naše sobotní martýrium – na startu RZ Podhoran nám startér nahlásil, že máme prázdnou zadní gumu, takže jsme pár set metrů za startem museli hned zastavit a zase měnit kolo. Když jsme to úspěšně zvládli, vydali jsme se s časovou ztrátou na trať, nicméně opět jsme dojeli jeden z pomalejších vozů, který jsme museli přejíždět. Musím však oba naše soupeře pochválit, poměrně brzy si nás v zrcátkách všimli a pustili nás v obou případech sportovně před sebe. Pak už jedinou naší další příhodou byl menší problém s výfukem, který se nám rozpojil, to jsme ale dokázali záhy opravit a dojeli až do cíle. Celá soutěž byla ale zkrátka pro nás hodně jiná, než jsme si před jejím startem přáli, trochu úmorný byl (i díky teplému počasí) pro nás její samý závěr. Naposledy jsme závodili někdy kolem šestnácté hodiny na druhém Podhoranu, poslední rychlostní zkouška pak byla zrušena kvůli nehodám. Takže se spíš čekalo než jezdilo, před cílovou rampou přidaly na zdržení početné oficiality, nezbytné u nižších startovních čísel pro evropský šampionát – ale my jsme suma sumárum za cílovou rampou definitivně vystoupili ze soutěžních aut až před desátou večerní a to už jsme byli opravdu hodně vyčerpáni,“ dokončuje Stanislav Budil popis nikterak jednoduchého absolvování srpnové zlínské Barum rally. O nadcházejícím víkendu však už čeká na dvojici Stanislav Budil – Václav Vorel a jejich atraktivní Toyotu GT86 CS-R3 nová výzva v podobě Invelt Rally Pačejov, která uzavře letošní seriál Mistrovství České republiky v rally. „Je to jednoduché – moc se tam těšíme a věříme, že si tentokrát opět zazávodíme tak, jak jsme zvyklí a že nebudeme řešit příliš potíží,“ usmívá se optimisticky štětkovický pilot, který slibuje: „Připraveni jsme dobře a dokonce se nám povedlo v mezidobí na autě udělat několik menších změn, které by nás mohly maličko zrychlit. Ale hlavním cílem je pěkně se svézt a předvést divákům zajímavou techniku vozu se zadní poháněnou nápravou, na němž povezeme startovní číslo 46. Počasí by mělo být v duchu babího léta, a tak věřím, že nás čekají na jihozápadě Čech hezké závody.“ Karel Špaček ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|