www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. května 2025, Svátek má Alexej, zítra Květoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2006

Proč nenastoupí za Kronos Duval ?

6. října 2006 • 15:45

Když se dva perou, třetí se zpravidla směje, říká staré známé přísloví. Tím třetím je v tomto případě motoristická veřejnost. Již od začátku roku totiž na povrch prosakují spory, které mezi sebou měly týmy Kronos Racing a Citroën Sport.

Už na kraji sezony totiž Sébastienu Loebovi v jednom z rozhovorů uklouzlo, že jeho Xsaru WRC vlastně ve skutečnosti nepřipravují v týmu Kronos Racing, ale továrním oddělením Citroën Sport. Proti tomu se tehdy ostře ohradil Marc Van Dalen, který se také snažil celou věc zlehčit.

„Van Dalen by měl ještě objasnit, co Sebastien tehdy měl na mysli, protože s tím musel sám souhlasit. Loeb totiž předtím ještě v Naninne nebyl,“ píše ve svém článku pro belgický pitstop.tv Olivier de Wilde. V Naninne se totiž nachází sídlo týmu Kronos Racing. Fakt, že Xsaru WRC pro úřadujícího mistra světa připravuje tovární tým je přitom veřejným tajemstvím. V podobné situaci býval i francouzský tým Bozian Racing, pokud zajišťoval start některého z jezdců továrního týmu Peugeot.

Marc Van Dalen tehdy řekl: „V současnosti kolují mezi námi a Paříží celkem čtyři vozy. Loebovo auto u nás ale ještě nikdy nebylo a to se mi nelíbí. Podle mě je nutná spolupráce s týmem Citroën, ten ale trvá na svém. Někdy máme přebytek pracovníků, jindy zase nedostatek a málo času. Zatím ta spolupráce nefunguje optimálně. Vozy pro Mexickou rally jsou již připraveny, ale jediný Loeb měl možnost si jej ještě před odjezdem vyzkoušet.“

Novináři ale v současnosti vyčítají Van Dalenovi také to, že se vůbec nijak nesnažil do belgického týmu po zranění Sébastiena Loeba, angažovat belgického pilota Francoise Duvala, který má také zkušenosti s Xsarou WRC. To se také příliš nezamlouvá široké veřejnosti v Belgii, která chtěla Duvala v týmu Kronos Racing vidět.

„Marc Van Dalen se snaží manipulovat s novináři. Na začátku roku sice přiznal, že spolupráce s Citroënem skřípe, ale následně pak popřel, že by se Xsara WRC pro Sébastiena Loeba chystala jen v továrním týmu Citroën Sport a přitom to je pravda a platí to dodnes. Také při výběru pilota nyní měl rozhodující slovo pouze tým Citroën a Van Dalen již pouze oznámil oficiální zprávu o angažování Colina McRae,“ napsal magazín La Derniére Heure.

O rozhodování Citroenu koneckonců svědčí jeden z rozhovorů, který poskytl na začátku sezony Francois Duval. V něm mladý Belgičan vysvětloval, že nad Dani Sordem drží ochrannou ruku šéf Citroenu Claude Satinet, díky čemuž se Sordó dostal tam, kde nyní je. Duval z tohoto důvodu nemohl startovat za Citroen. „Nebylo to na mně, ale na něm,“ prohlásil jednoznačně. „Nikdo z Citroenu se mnou už poté nemluvil.“

-jav- , -ric- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
07.10.2006 21:57
tom
Nechtěl bych se pouštět do polemik kolik je na tom článku pravdy,ale skutečně Kronos pouze zástěrka...
07.10.2006 17:45
Breaky
Ješitnost vítězí nad tajným kšeftem.A pro nás je to dobře.Byt jen zástěrkou by se mi taky nelíbilo
06.10.2006 15:51
Ricardo - moderátor
Na tom bude asi hodně pravdy. Tam mi to přijde tak, že Kronos Racing je jen název, ale šéfuje tomu stále jen Citroën Sport a to se vším všudy...
toplist