www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství světa 2006Jak se jede s vozem S2000V poslední době hodně propíranou skutečností je reálný nástup vozů kategorie S2000 do automobilových soutěží. Po Fiatu a Peugeotu se na regulérní soutěži představil také speciál japonské automobilky Toyota. Jak se takový vůz v porovnání s produkčním autem řídí? „S autem kategorie S2000 je potřeba jet úplně jiným způsobem, než s produkčním vozem. Ve velkém enku je možné krátce a rychle řadit, protože vás na výjezdu vytáhne síla motoru. V autě kategorie S2000 musíte motor udržovat někde mezi 6 500 a 7 000 otáčkami za minutu, aby to mělo správný efekt. Je tak potřeba zvolit úplně jiný styl ježdění, ale když to jezdec pochopí a naučí se to, dají se s tímto autem dělat velké věci,“ prozradil Alister McRae, který usedl jako první do Toyoty S2000.Srovnání s vozy skupiny N nedopadlo při premiéře vůbec špatně. „Auto se v některých situacích chovalo trošku těžkopádně, ale na to, že jsme s tím jeli první soutěž a bez dostatečného testování, tak jsme spokojeni. Vozu S2000 vyhovují spíše zatáčkovitější tratě, kde se dá využít trakce.“ „Na rychlejších tratích, kde se jede na čtverku či pětku, tak zatím ztrácíme, protože absence koní je v tomto případě znát. Každopádně stále jsme ještě na počátku vývoje a uvidíme, jak se nám bude dařit posouvat auto dál,“ řekl McRae. -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|