www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 25. dubna 2024, Svátek má Marek, zítra Oto

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2006

Tropheé Andros: Prost nejlepší...

22. prosince 2006 • 09:40

Příroda dostává rozum a v Granvalira - Pas de la casa, která se nachází v Andoře u francouzských hranic, již konečně nebyly problémy připravit adekvátní sněhovo-ledovou pistu pro závody Tropheé Andros.

Osm jezdců v jedné vteřině, to byl obraz úvodního volného tréninku. Prost vyjel s dovážením o 60 kg, Balas měl 40 kg a Lanctuit 20 kg. V měřeném tréninku zůstaly odstupy přibližně stejné, což bylo velmi potěšující. Na trati se nejvíce líbilo Lagocemu (Fiat Stilo), jeho časy byly přesvědčivé. Dayraut si užíval výhod nedováženého vozu. Teorii nevýhodného dovážení však postavil na hlavu Balas. V druhém kvalifikačním tréninku zajel své trojkolo raketovým tempem. Prost jen s o 20 kg těžším autem na něj ztratil 1,2 vteřiny. Nechytal se ani Dayraut se ztrátou půl vteřiny. Po kvalifikaci bylo toto pořadí: Balas, Dayraut, Lagorce, Panis, Merafina, Lanctuit.

1. Finále Elite 1

Tradičně chudší finále, mělo v cíli pořadí: Lebon, Monnier, Marti

2. Finále Elite 1

Pořadí v cíli: Battut, Pernaut, Dyon.

1. Finále Elite Sup 1

Dayraut oproti minulému závodu nechyboval a připsal si své první finálové vítězství. Lagorce s ním mohl bojovat o výhru, ale to by nesměl v prvním kole ztratit 1,2 vteřiny. Třetí Panis jel ve dvojici s Merafinou, chvilku byl rychlejší první, chvilku druhý, ve výsledku k vážnějšímu souboji nedošlo.

2. Finále Elite Sup 1

Bylo opravdovým finále dne. Na čele dvě Toyoty – Balas a Prost. Balas ujížděl Prostovi a po čtvrtém kole už měl velmi slušný náskok, pak ale přišel zásah shůry (resp. vedení týmu) a Prost šel před Balase. Inu na konci sezóny se počítá každý bod. Celé se to však nemuselo vyplatit, neboť za dvojkou Toyoty číhal Fouqet. Zajímavý a těsný byl i souboj čtvrtého Thorala a pátého Paillera

V sobotu si jezdci vyjeli tyto body: Balas 79, Dayraut 77, Prost 75, Lagorce 73, Panis 71, Merafina 69.

Jak již bylo řečeno, příroda se umoudřila a proto se mohlo jet i v neděli, ale ani to nebylo ideální, v některým místech byl již asfalt a to nesvědčilo trvanlivosti pneumatik s hřeby. Začínalo se za odpoledního smrákání prvním kvalifikačním tréninkem. Zde je vždy nejzajímavější pozorovat proměny pořadí v závislosti na dovážení dle sobotních výsledků. Balas inkasoval 60 kg, a přesto byl velmi rychlý, konkrétně druhý, i za cenu odrovnání sady pneumatik.

Výsledky ostatních byly oproti sobotě ještě mnohem víc vyrovnanější. Úspěšně započal svou cestu nedělí Lagorce. Byl nejrychlejší a to i po druhém tréninku, kdy už moc zrychlit nešlo (až na výjimky - Prost, Panis, E. Stievenart) a někteří (např. Balas) tento trénink radši ignorovali. Když se výkony obou tréninků daly dohromady vzniklo toto pořadí pro nasazování do finále a také se bodovalo: Lagorce, Prost, Panis, Balas, Fouquet, E. Stievenart, Llorach, Dayraut, Andre, Thoral.

1. Finále Elite 1

Konečně finále slabší skupiny, na které se dalo dívat a odbýt jednou větičkou by bylo škoda. Ústředním motivem se stal souboj trojice Lebon, Monnier, Helias. Helias se držel na třetím místě, zatímco Monnierová zdolala Lebona. V průběhu závodu pak Helias poskočil před Lebona a podobným manévrem v posledním kole i před Monnierovou a vyhrál.

2. Finále Elite 1

Pořadí v cíli: Stievenart, Lubrano, Albertini.

1. Finále Elite Sup 1

Monopol v první řadě držela Toyota – na pole position byl Prost a vedle něj Balas. Oba se mohli bez změny pořadí proklouzat do cíle, ale Fouquet jim to trochu zpestřil. V prvním kole se dostal před Balase. Fouquetův vůz však již od druhého kola ztrácel dech. Netrvalo dlouho a propadl se za Fouqueta a Dayrauta. To však ještě nebyl konec a na jeho úkor si polepšili Pailler a de Korsak. V čele si pohodě svých 6 kol odkroužil Prost a vyhrál. Balas od chvíle co se dostal na druhé místo stíhal Prosta, ale zase ne tak efektivně, aby mohlo dojít k nějakému zvratu. Dayraut opět ztratil cenné body (i když ne tolik jako v Val Thorens) a musel se spokojit s třetí příčkou.

2. Finále Elite Sup 1

Na startu pracoval nejlépe Lagorce a plně využil své pozice v první řadě. Postupem času však začal zpomalovat, což byla výzva pro Panise a později i pro Andreho. Kdyby se finále jelo ještě o jedno kolo déle, asi by měl Lagorce problém i s čtvrtým Llorachem. Panis po předjetí Lagorceho již jen kontroloval svou pozici a užíval si svého prvního finálového vítězství v této sezóně.

Průběžné bodové hodnocení po 2. závodu:

1. Alain Prost 229 bodů

2. Bertrand Balas 227

3. Jean Phillipe Dayraut 217

4. Olivier Panis 213

5. Franck Lagorce 210

6. Laurent Fouquet 203

7. Jean-Luc Pailler 198

8. Didier Thoral 195

9. Evens Stievenart 186

10. Hervé Knapick 179

Třetí závod se pojede 22. - 23. prosince 2006 v Alpe d'Huez.

Jaroslav Hanus ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist