www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 7. května 2025, Svátek má Stanislav, zítra Den vítězství |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo vyhraje Rallysprint Kopná? Reklama Nejčtenější články |
Mistrovství světa 2006Ford RS200 skupiny B - úspěšný především v rallycrossuSpeciál skupiny B Ford RS200 se poprvé představil veřejnosti v ostrém tempu na soutěži dne 14. února 1986. Je tomu tedy přesně dvacet let, co se poprvé proháněl tento silný speciál po tratích v mistrovství světa. Dnes na tento den připadá svátek Svatého Valentýna. Ford RS 200 byl navíc posledním vyrobeným speciálem skupiny B ze šestice vozů této kategorie, které vznikly a dostaly se na tratě seriálu mistrovství světa. Je to také jediný vůz, u kterého se dal přepínat režim pohonu ze dvou na čtyři kola a obráceně. Navíc měl zdvojené pružení na všech kolech. První prototyp se představil na Lindisfarne Rally na severu Anglie již v září 1985. Tehdy jej pilotoval Malcolm Wilson (současný šéf M-Sportu) a hladce zvítězil. V mistrovství světa se pak vůz představil v roce 1986 ve čtyřech podnicích a to ve Švédsku, Portugalsku, Řecku a Velké Británii. Na poslední soutěži v mistrovství světa měl motor o objemu 1.8 litru výkon až 500 koní. Nejlepšího umístění dosáhl s tímto speciálem Grundel ve Švédsku, kde skončil třetí. Nejúspěšnějším pilotem Fordu RS 200s byl ale Robert Droogmans, který dokázal vyhrát celkem sedm soutěží. Vůz mu tehdy připravovala stáj Ford Belgium. Ford RS 200 dokázal získat také celkem čtyři národní tituly. Dva získal Stig Andervang, po jednom pak Droogmans a Mark Lovell. Ironií osudu zůstává, že později byla verze vozu RS 200 E osazena motorem o objemu 2.1 litru a ten se stal neporazitelným v soutěžích evropského rallycrossu. Kýženého úspěchu se tak nedočkal v rally, ale v rallycrossu. -ric- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|