www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 6. května 2025, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2006

Proč Subaru na asfaltu nestačí?

29. března 2006 • 09:40

Jak jsme mohli vidět v průběhu celého víkendu ve Španělsku, tovární tým 555 Subaru WRT se svou Imprezou WRC na konkurenční vozy prostě na asfaltovém povrchu nestačí. Japonský tým se sice vymlouvá, že za vše nese vinu především společnost Pirelli, která jim dodává pneumatiky, nicméně na trati bylo vidět, že Impreza WRC prostě nějak nestíhá.

Co ovšem překvapilo všechny odborníky bylo to, že japonský speciál nestačil ani na rok starou Fabii WRC. Ba dokonce byl Petter Solberg i Stéphane Sarrazin pokořen nejen dvěma Fabiemi WRC (Jan Kopecký - pátý, Francois Duval - šestý), ale také rok starým Peugeotem 307 WRC, který pilotoval Alexandre Bengué.

Je více než jasné, že dobře nastavit vůz pro asfaltový povrch je velmi obtížné. Všichni sice stále předhazují světu, že Stéphane Sarrazin se přeci blýskl s Imprezou WRC na asfaltovém povrchu (Katalánské a Korsické rally 2004) a proto dostal místo v týmu Subaru. Nicméně tehdy nejel na pneumatikách Pirelli, ale Michelin, což je velmi podstatný rozdíl!

Nyní má tým Subaru asi deset dní na to, aby se pokusil se svým vozem něco udělat. Jinak je více než pravděpodobné, že na Korsické rally, nebo také Rally tisíce zatáček, nebude ztrácet jen několik desítek vteřin, ale rovnou minuty.

Před Katalánskou rally jsme psali, jak že dopadne srovnání vozů Ford Focus WRC 06 a Subaru Impreza WRC 2006. Zatím je to na asfaltu jednoznačně ve prospěch značky Ford. Na šotolinu si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat.

Nicméně také sportovní ředitel týmu Subaru Luis Moya se nechal slyšet, že vždy pracují na nastavení Imprezy WRC především na šotolinové soutěže, protože těch se jede v mistrovství světa třikrát více, než asfaltových podniků.

Myslíte si, že by se Subaru dokázalo na pneumatikách BF Goodrich na asfaltu vyrovnat speciálům Citroën Xsara WRC a Ford Focus WRC?

Richard Vlček ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
29.03.2006 12:50
Karbonyl - moderátor
No Solbi si vždycky na asfaltech zbožně přál, aby zapršelo, protože jinak na Pirellkách nebyla šance. A nemyslím, že by Petter byl takové jelito, které by si nezjistilo, jaké gumy jsou na daný povrch nejlepší. Takže jestli se gumy od Pirelli zásadně nezměnily, máme tu jeden z důvodů, proč Subaru letos jezdí tak jak jezdí.
29.03.2006 12:37
Pluto - moderátor
Já bych se taky přidal do debaty. Nesouhlasím, že to až tak není o pneumatikách. V loňském roce jeli všichni v JWRC pneumatiky Pirelli a právě na asfaltech příliš nestíhaly, i technici od Pirelli z toho byli celkem nešťastní.
29.03.2006 11:26
lubos
Srovnání roku 2004 s dneškem tak trochu kulhá. Anebo zrovna v tom je jádro pudla: Subaru se "zarazilo" podvozkově nebo agregátem v roce 2004, ale Fordy a Citroeny šly kupředu (mimo soutěž: video z testování Focusu 06 je parádní! zvuk motoru = bomba!) a z toho pramení rozdíly v čase na km RZ. V každém případě platí, kdo chce vyhrávat nebo být na bedně, tak musí testovat = platit jezdce, techniku, mechaniky, riskovat zdraví jezdců nebo poškození techniky (Stohl), ..... . A dobrých testovacích jezdců není moc. Co se týká pneumatik, tak si myslím, že rozdíly nebudou až tak velké. Spíše si musí jezdec natestovat druh pneumatiky na daný povrch a svůj jezdecký styl, aby mohl při soutěži sáhnout po tom pravém ořechovém. P.S.: vzpomínám si, jak před časem byl kolem silnic bilboard (myslím že Pirelli), který hlásal: Motor není to, co Vás drží na silnici!! A vo, vo, vo, tom jééé.
29.03.2006 09:50
Cito
Já myslím, že by asi stačili o něco lépe. Netroufám ale odhadovat, zda by je poráželi....

Stejně je ale Imprezy WRC krásný stroj...
toplist