www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Intercontinental Rally Challenge 2008Freddy Loix exkluzivně pro AutoSport.CZ : "Jen talent už nestačí"Mezi předpokládané hvězdy loňské Barum Rally Zlín se svými výkony bezesporu zařadil jeden z papírových favoritů, Belgičan Freddy Loix. Přestože se nakonec až do cíle českého podniku zařazeného do seriálu IRC nedostal a místo boje o celkové prvenství jej nakonec čekalo zklamání v podobě uraženého kola, svými výkony si Fast Freddy při premiéře na uskákaném valašském asfaltu určitě zasloužil absolutorium. Dnes vám přinášíme exkluzivní rozhovor s tímto belgickým soutěžákem, kterého i letos uvidíme za volantem vozu Super 2000. Freddy, v letošním roce pojedeš s vozem Peugeot 207 Super 2000. Už jsi testoval tohle auto a pokud ano, jaké je ve srovnání s Volkswagenem a Fiatem ? Ano, auto už jsem zkoušel. Peugeot má jednoznačně dobrý motor, ale pokud jde o ostatní, zatím s ním nemám moc zkušeností. Během dalších pár dní mě s ním ale čeká první soutěž, takže to brzo budu vědět. Jaký je tvůj program pro sezónu 2008 ? Pojedeš kompletní seriál IRC a také nějaké jiné soutěže ? Pojedu dvě soutěže v Belgii – Ardenne Blue a Condroz. A také kompletní šampionát IRC. Na Autoshow v Bruselu byl k vidění Peugeot 207 S2000 s tvým jménem. V minulém roce je řídil Bernd Casier. Pojede tenhle mladý pilot opět za Kronos ? Ne, není v plánu, že by jel za Kronos. V loňském roce jsi startoval v belgickém šampionátu. Figuruje v něm nějaký mladý jezdec, který by mohl být novou soutěžní hvězdou budoucnosti ? Belgickou hvězdou je a zůstává Duval. Je pořád mladý a hodně rychlý. Za volantem VW Polo S2000 tě letos v belgickém šampionátu nahradí Larry Cols. Myslíš si, že pro něj bude jednodušší opět vybojovat belgický titul ? Vůbec ne. Loni startoval s Mitsubishi ve skupině A, takže disponoval technikou s maximální rychlostí. Na rychlých soutěžích měl tedy výhodu, ale tu už letos prostě mít nebude. Ale přeji mu hodně štěstí. Belgické mistrovství nepojedu, takže by mohl vyhrát. V loňském roce jsi poprvé startoval v České republice. Byl jsi v této zemi už předtím? A co si myslíš o Barum Rally Zlín? Už jsem u vás byl, před dvaceti lety, když jsem závodil na motokáře. Jezdil jsem tehdy mistrovství Evropy. A pokud jde o loňský rok, ve Zlíně jsem si na místních tratích napoprvé vedl velmi dobře. Po prvním dni jsem byl ve vedení, ale … zbytek znáte. Takže nakonec to bylo zklamání. Co si myslíš o novém seriálu Intercontinental Rally Challenge ? IRC je velice zajímavé, protože můžete absolvovat řadu hezkých soutěží a není to tak nákladné. Navíc soupeří spousta dobrých jezdců, což přináší hezké souboje. Přál by sis vrátit se opět do seriálu mistrovství světa v rally ? Mistrovství světa je pro mě uzavřenou kapitolou. Jaká je z tvého pohledu budoucnost rallysportu ? Šampionát složený z devíti nebo osmi soutěží, kterého by se mohlo zúčastnit co nejvíce značek. Více publicity, více diváků, více soubojů, prostě zajímavější mistrovství. Jak důležité jsou pro soutěžního jezdce současnosti talent, zkušenosti a peníze ? V minulosti byl velmi důležitý talent, ten byl nejdůležitější. Pokud jste měli talent, všichni vám pomáhali s tím, abyste se dostali až na vrchol. Dnes je to o tom, že pokud nemáte peníze, nemáte místo. Musíte najít lidi, kteří budou mít zájem do vás investovat, potřebujete obchodní plán. Pokud se budete bavit se sponzorem, bude se ptát co pro něj můžete udělat vy. Nalepit si na auto jen jeho reklamy, to už nestačí. Děkujeme za rozhovor! -jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|