www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 6. května 2025, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2006

Jezdci Fordu chtějí zkrotit drsný korsický asfalt

4. dubna 2006 • 09:30

Pouhých jedenáct dní po skončení minulé soutěže mistrovství světa v rally se tým BP-Ford vydává k další akci ze Španělska na opačnou stranu Středozemního moře.

Dalším asfaltovým podnikem je Francouzská rally (6. - 9. dubna), se základnou na ostrově Korsika. Ta je považována za jednu z klasických soutěží šestnáctidílného kalendáře a Focus RS WRC bude mít další příležitost, aby se blýskl na zpevněném povrchu.

Marcus Grönholm se spolujezdcem Timem Rautiainenem a jejich týmoví kolegové Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen vyhráli deset ze šestnácti rychlostních zkoušek Katalánské rally. Korsické tratě se od španělských velmi liší, přesto tým BP-Ford věří, že při svém jubilejním padesátém startu si vylepší svou druhou pozici v hodnocení značek.

Úzké a zatáčkovité silnice v západní části ostrova budou od jezdců vyžadovat přesnost v ovládání vozu. Již tak obtížnou soutěž navíc mohou poznamenat rozmary počasí, které je na Korsice v tomto období velmi nestálé, stejně jako v říjnovém termínu, ve kterém se jezdila v minulosti. Velmi důležité proto budou informace od členů týmu, kteří v horách sledují vývoj počasí a posádkám poskytnou důležité poznatky pro správný výběr pneumatik.

Korsické rally se právem přezdívá „Rally 10.000 zatáček“. Během minulé dekády se však neustále vyvíjela a neuvěřitelně klikaté silnice, se skalami na straně jedné a hlubokými propastmi na straně druhé, již nejsou tak časté. Také drsný asfaltový povrch byl na mnoha místech nahrazen jemnějším a hladším. Přesto bude také opotřebení pneumatik jedním z klíčových faktorů.

Osmatřicetiletý Grönholm je v průběžném hodnocení šampionátu jezdců na druhém místě. Na Korsice bude startovat posedmé a jeho zatím nejlepším umístěním je druhá pozice z roku 2002. Na letošní bitvu s loňským vítězem Sebastienem Loebem se velmi těší a svůj dosavadní výsledek by rád vylepšil.

„Ve Španělsku jsme si vyzkoušeli, že máme vše potřebné pro to, abychom Loeba na asfaltu porazili,“ říká. „Je skvělé, když vím, že s ním mohu na Korsice tvrdě bojovat i přesto, že je to jeho domácí soutěž a tratě zná velmi dobře. Korsickou rally mám raději, než tu španělskou, která se spíš než rally podobá okruhovým závodům.“

„Stejně jako vždy na Korsice, musíme i tentokrát bedlivě hlídat počasí. Je to ostrov a vše se tu mění velmi rychle. Snadno člověk vybere špatné pneumatiky, protože počasí v horách je úplně jiné, než v servisní zóně. Jedna taková chyba zničí veškeré úsilí v jinak dobré rally. Máme ale v týmu zkušené lidi, jejichž úkolem je monitorovat vývoj počasí a pomáhat s jejich výběrem,“ dodává Grönholm.

Hirvonen při svých dvou dosavadních startech dojel vždy až do cíle Korsické rally. S Focusem RS chce tentokrát zaútočit na stupně vítězů. „Očekávám, že budeme stejně rychlí, jako jsme byli ve Španělsku. Také ale čekám, že rychlí tu budou i ostatní jezdci, kterým se ve Španělsku dařilo. Přesto chci bojovat o pořadí v top3. Na Korsice jedete ze zatáčky do zatáčky. Budu muset najít jiný rytmus, ale co možná nejpřesnější. Zatáčky se tu zkracovat nedají, protože na jejich vnitřní straně jsou většinou zídky a kameny,“ říká.

„Tratě mohou mít dost drsný povrch, ale pokud budou podmínky stálé, věřím, že pneumatiky BFGoodrich budou perfektní. Někdy na ně člověk musí myslet, aby moc neodcházely. S Focusem RS se mi to ale ještě nestalo. Vůz i pneumatiky se vzájemně dobře doplňují a já vím, že budu schopen jet naplno a nebudu je muset šetřit,“ dodává.

Itinerář letošní Korsické rally je s loňským téměř identický. Každou etapu tvoří dopolední série dvou rychlostních zkoušek, která se po polední servisní přestávce v Ajjacciu opakuje v druhé části dne. Po čtvrtečním slavnostním startu v centru města se posádky vydají v pátek ráno na stejné tratě, jako v loňském roce. Na jihovýchod od města je čeká nejdelší etapa.

Sobotní program je zavede na sever a nedělní naopak na jih. Jeho součástí bude i rychlostní zkouška, kterou pořadatelé v loňském roce vynechali a naposledy se jela v roce 2004. Dvanáct měřených úseků má délku 355,16 kilometrů a celkem posádky ujedou během tří dní 1044,24 kilometrů. S poměrem 34% patří Korsika mezi nejkompaktnější podniky seriálu.

Ford
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
04.04.2006 20:26
Cito
Roman Kresta by to také krotil... A možná líp, než Hurvínek...
toplist