www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Intercontinental Rally Challenge 2008Jan Kopecký testoval před Portugalskou rallySoutěžní tým Motorsport Kopecký s předstihem odcestoval na jihozápad Evropy, neboť před startem druhé soutěže letošního seriálu Intercontinental Rally Challenge měl pilot Jan Kopecký naplánovaný test v dějišti samotné rally. V Portugalsku panuje nádherné slunečné počasí a teploty přesahují výrazně pětadvacetistupňovou hranici. Připravený šotolinový testovací úsek dlouhý téměř pět kilometrů byl pochopitelně velmi prašný a věrně tak simuloval podmínky, které lze s největší pravděpodobností očekávat během Portugalské rally. Úvodní část byla sestavena z rychlých pasáží s několika horizonty a skoky, druhá polovina testu byla naopak nesmírně technická. Úkolem testu bylo především odjet další potřebné kilometry na nezpevněném povrchu s vozem specifikace S2000. Jan Kopecký během testu absolvoval přibližně sto kilometrů ve velmi ostrém tempu. Před startem úvodní rychlostní zkoušky v pátek 9.května ještě posádku Jan Kopecký-Petr Starý čeká ve středu technická přejímka a ve čtvrtek oficiální shakedown. Do té doby soutěžní vůz Peugeot 207 S2000 projde důkladnou kontrolou a repasí v servisním zázemí týmu Motorsport Kopecký. „Po Turecku nás čeká v Portugalsku druhá šotolinová soutěž zařazená do seriálu Intercontinental Rally Challenge. Nicméně rychlostní testy obou soutěží jsou velmi odlišné. V Turecku se po vyjetí nezpevněného povrchu objevovaly na trati velmi tvrdé plotny, které by se daly vzdáleně přirovnat k asfaltovému povrchu. Naopak v Portugalsku nás čekají prašné erzety, jejichž povrch i podklad se neustále drolí a sype. Pokud bych měl vybrat jinou podobnou soutěž, kterou jsem v minulosti absolvoval, přirovnal bych zdejší rychlostní zkoušky k erzetám v Řecku. S testem jsem spokojen, s každým odjetým kilometrem na šotolině získávám na jistotě a posouvám jízdu s vozem specifikace S2000 postupně dál. Do Portugalské rally odstartujeme se startovním číslem 3, které není v této soutěži optimální. Budu se muset vyrovnat především s vyprašováním trati. Z loňské sezóny mám určité zkušenosti s portugalskými erzetami a vím, že velmi rizikovým faktorem jsou hlavně velké kameny vylamující se z nezpevněného podkladu. Stále hrozící defekty pneumatik mohou velmi výrazně ovlivnit průběh a výsledek soutěže. V Portugalsku se sešla skvělá konkurence a soutěž bude atraktivní nejenom pro posádky, ale především pro diváky. Nejenom proto se na start soutěže nesmírně těším,“ řekl pilot Jan Kopecký. Motorsport Kopecký
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|