www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 6. května 2025, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo vyhraje Rallysprint Kopná? Reklama Nejčtenější články |
Mistrovství světa 2006Grönholm po prvním dni na Korsice druhýObě posádky týmu BP-Ford jsou po prvním dni Korsické rally mezi čtveřicí nejúspěšnějších. Marcus Grönholm a Timo Rautiainen vyhráli jednu z dnešních rychlostních zkoušek a jsou s Focusem RS WRC druzí. Mikkovi Hirvonenovi a Jarmovi Lehtinenovi patří se stejným vozem čtvrtá pozice. Nebe bez mráčku a vysoké teploty provázely účastníky pátého podniku MS v rally po celý den. Znamenalo to, že narozdíl od minulých ročníků, které provázelo nestálé počasí, nebyl tentokrát problém s výběrem pneumatik. Obě posádky týmu BP-Ford zvolily střední směs pneumatik BFGoodrich se suchým vzorkem pro dopolední sérii měřených úseků a odpoledne, při vyšších teplotách, se rozhodly pro směs tvrdou. Rychlostní zkoušky prvního dne o celkové délce 121.34 kilometrů vedly na jih od základny soutěže v Ajacciu. Jezdci absolvovali dva identické okruhy po dvou měřených úsecích, které rozdělovala servisní přestávka. Na úvodní rychlostní zkoušce s délkou 32.89 kilometrů byl Marcus Grönholm druhý, i když ztratil několik cenných sekund kvůli horší ovladatelnosti vozu. Na následujícím úseku byl však o 3,4 sekundy rychlejší, než Sebastien Loeb a do servisní zóny přijel se ztrátou 4,9 sekundy na jeho první místo. „Auto se nedalo ovládat tak přesně, jak by bylo třeba, protože ke konci první rychlostní zkoušky byl tlak v zadních pneumatikách příliš vysoký,“ říká. „Také jsme měli trochu problém s brzdami. Silnice byly ke konci extrémně uskákané a hodně jsem brzdil levou nohou. To asi ovlivnilo tlak na zadku. Prvních dvacet kilometrů bylo všechno OK, ale pak se začal brzdový pedál 'prodlužovat' a auto bylo trochu nestabilní.“ Mechanici v poledním servisu vyměnili všechny brzdové třmeny a odpoledne byl Grönholm opět dvakrát druhý nejrychlejší. „Také odpoledne jsem na první erzetě ztratil na Loeba nějaký čas a nevím proč. Nejspíš je to jezdcem, protože se mi nezdá, že by na autě bylo cokoli špatného. Odpoledne jsem poprvé použil tvrdou směs pneumatik v soutěži a neměl jsem to dělat. Se svou dnešní jízdou nejsem spokojený a zítra mě čeká těžká práce. Pokusím se získat ztracený čas zpátky,“ dodává. Hirvonen ztratil deset sekund hned na startu do úvodního měřeného úseku, když u jeho Focusu RS WRC zhasl motor. I přesto dojel do cíle v pátém nejrychlejším čase. Stejný výsledek zopakoval i na druhém úseku a do servisu v Ajacciu přijel na čtvrté pozici průběžného pořadí. Odpoledne se propracoval na třetí příčku, Alex Bengue však na další rychlostní zkoušce zabral a Hirvonena znovu odsunul o místo zpět. „Čtvrté místo je dobré, ale jsem zklamaný, že mé časy nejsou tak blízko Marcusovým a Sebastienovým, jako byly ve Španělsku,“ říká. „Rozpisy mám přesné, ale moc jsem jim nevěřil a ani nevím proč. Nebyl jsem se svou jízdou spokojený. V servisu jsem udělal pár drobných změn na diferenciálech a odpoledne to bylo trochu lepší. Na startu do poslední erzety mi ale znovu zhasl motor. Pokud sám sebe srovnám, tak vím,že mám na stupně vítězů.“ Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila startují za tým Stobart VK M-Sport s Focusem RS specifikace 2005 a jsou průběžně sedmí. Matthew Wilson a Michael Orr jsou se stejným vozem sedmnáctí. Druhá etapa Korsické rally se přesune na sever od Ajaccia. Odstartuje v 8:25 a na posádky opět čekají dva průjezdy dvou rychlostních zkoušek se servisní zastávkou mezi nimi. Úvodní měřený úsek každé série je s 34,66 kilometry nejdelším z celé soutěže. Po absolvování 121,72 kilometrů dorazí první vůz do uzavřeného parkoviště v 18:30 hod. Ford
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|