www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Intercontinental Rally Challenge 2008Madeira kořistí VouillozeFrancouzský jezdec Nicolas Vouilloz vyhrál portugalský díl seriálu IRC konaný na ostrově Madeira a osamostatnil se tak od Lucy Rossettiho na čele prestižního seriálu. Rali Vinho da Madeira ale naplno ukázala, proč se tento šampionát stává čím dál atraktivnějším. Na startu se nakonec neobjevili Corrado Fontana a Dani Solá, kteří ukončili kvůli finančním i technickým obtížím pravidelné účinkování v letošní sezóně, přesto se bylo nač dívat. Tradiční jezdce ze seriálů IRC a ME pak doplnili domácí piloti, se kterými bylo nutno počítat. Kouzlem seriálu IRC je obrovská vyrovnanost. Zatímco v mistrovství světa jsou většinou mezi jezdci obrovské rozestupy, zde se bojuje o každou vteřinku. Fakt, že po hodině jízdy (tedy téměř devadesáti kilometrech) byla první osmička ve čtyřiceti vteřinách, přičemž první pětka dokonce jen v desíti, toto tvrzení jen dokazuje. Pořadí v top ten se hlavně v první etapě přelívalo neskutečným způsobem. Záhy odpadl z bojů o body francouzský pilot Brice Tirabassi, kterého zklamala elektronika jeho Peugeotu. Špatná volba pneumatik pro druhou sekci u továrního týmu Fiat znamenala nástup domácího miláčka Bruna Magalhaese. Ten nakonec uzmul nejvíce vítězství na zkouškách - osm - defekt v závěru první etapy však znamenal konec nadějí na vítězství. To si nakonec připsal Nicolas Vouilloz, který se tak probojoval do čela seriálu IRC. Druhé místo až na poslední rychlostní zkoušce vybojoval obhájce loňského prvenství Giandomenico Basso, na prvního Vouilloze mu nakonec chybělo pouhých 5.4 vteřiny. Bronzové pak skončilo největší překvapení celé soutěže - domácí jezdec Alexandre Camacho s dalším Peugeotem 207 S2000. Čtvrtý skončil Renato Travaglia, který společně s Giandomenicem Bassem potvrdil, že odepisovat Fiaty by bylo předčasné. Zároveň také přiživili teorii, že Peugeot těží hlavně z většího počtu kvalitnějších pilotů za volanty. S Fiaty o stupně vítězů schopni bojovat jen Basso, Travaglia a občas Alen. Boj o páté místo mezi Rossettim a Loixem pro sebe rozhodl italský jezdec, přesto to nestačilo na udržení vedení v seriálu IRC. Sedmé místo vybojoval Umberto Scandola, který na poslední chvíli nahradil ve druhém továrním Fiatu Antona Alena, výkonově však příliš nepřesvědčil. Poslední bodovanou příčku pak obsadil páteční smolař Magalhaes. V rámci hodnocení mistrovství Evropy zvítězili Basso před Travagliou a Rossettim. Čtvrtý se dlouhou dobu držel Volkan Isik, defekt na předposlední zkoušce znamenal pokles o příčku níže za Michala Solowowa. Posledním bodujícím evropským jezdcem se stal Luca Betti, který s Peugeotem 207 S2000 zajel několik pěkných času, po většinu závodu se však trápil s vadnou převodovkou.
-plu- ; AutoSport.CZ ; Foto: Miguel Álvarez
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|