www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
Intercontinental Rally Challenge 2009Martin Rada po prvním dnu tréninků v Monte CarluHustopečský závodník Martin Rada si plní svůj sen a s číslem 54 za několik dní vyrazí vstříc nástrahám věhlasné Rallye Monte Carlo 2009. Má za sebou první den tréninků a dnes najíždí zbývající rychlostní zkoušky. Dvojice Martin Rada Roman Petr a jejich vůz Alfa Romeo 147 čeká celkem 1625 km dlouhá soutěž a z toho 365 km budou tvořit obvykle zrádné i nevyzpytatelné rychlostní zkoušky. V neděli se posádka vydala do místa soutěže a v pondělí absolvovala první tréninkový den. Po odpoledním příletu na letiště do Nice, kde bylo nádherné slunečné počasí a teplota 16 stupňů nad nulou a palmy jenom zářily v jasném slunci, Martin Rada vyzvedl v půjčovně auto a společně s navigátorem se vydal na cestu do Valence. Zde pak vyzvedli itineráře a programy a ubytovali se v hotelu. „Ve Valenci bylo večer okolo 5-ti stupňů, ale v noci šla teplota až na mínus 6,“ poznamenává jezdec, pro kterého bude “Monte” premiérovým startem. A právě střídání teplot a tím pádem i povrchů jednotlivých erzet dělá soutěž velmi zrádnou. O to více jsou zde důležití tzv. ledoví špióni, o něhož se Martin mimochodem bude dělit s dalším našincem, Milanem Liškou. Mimochodem, délka jednotlivých RZ je minálně 20 km, několik zkoušek pak délkou přesahuje 30 km a z toho nejdelší měří téměř 35 km. Ta vede mimochodem právě také věhlasným průsmykem Col de Turini. „V pondělí ráno jsme jeli na seznamovací jízdy dle harmonogramu a to na RZ 4/7, 5/8 a 6/9. Objeli jsme dva průjezdy a na zítra si nechali jeden na každé vložce, abychom si to projeli v co možná nejpozdějším termínu k vlastní soutěži. I tak je to hrozně daleko, vždyť na těchto vložkách budeme závodit až 22.1.2009. A může se samozřejmě všechno díky počasí změnit,“ poznamenává Martin Rada. Fandy by možná mohly zajímat aktuální zprávy z trati : RZ 4/7 je bez sněhu, téměř suchá, ve stínu někde jsou zbytky sněhu a ledu a smíchané s posypovým štěrkem . (viz foto č. 2) RZ 5/8 je položená výše, ale je také z velké části suchá nebo mokrá, má více zbytků sněhu a ledové zmrazky. Okolo jsou však vysoké sněhové bariéry. (viz foto č. 1) RZ 6/9 je bez sněhu úplně, místy mokrá a klouzavá. „Všechny tyto erzety jsou pěkné technické zkoušky, obsahují také spoustu kamenných mostků a zdí, kde není prostor ani na malou chybičku. Zítra pojedeme udělat poslední průjezdy. Zatím se mi osobně nejvíce líbí čtyřka a šestka, která je hodně technická,“ hlásil po pondělních trénincích Martin Rada. Mimochodem, zajímavostí jistě je, že čísla, která jsou určena pro seznamovací jízdy, neodpovídají startovním číslům dle startovky. A jaká je nyní v Monte Carlu atmosféra ? „Atmosféra je dobrá, je tady nádherné počasí a je hodně času / až moc / na seznamováky, takže si vše znovu projdeme. Udělali jsme si záznamy z druhého průjezdu na kameru a tak se na to ještě podíváme. Valence je celá vyzdobená bannery RMC 2009 a lidi na RZ to zde berou dobře,“ zakončuje „hlášení“ Martin Rada. Pavel Jelínek
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|