www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 2. května 2025, Svátek má Zikmund, zítra Alexej |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anketa Kdo vyhraje Rallysprint Kopná? Reklama Nejčtenější články
|
Intercontinental Rally Challenge 2009Hattrick peugeotů na zasněženém Monte, Kopecký čtvrtýFrancouz Sébastien Ogier se stal vítězem úvodního podniku letošního IRC, Rallye Monte Carlo. Jezdec BFGoodrich Drivers Teamu při svém debutu na této soutěži a rovněž ve voze S2000 dojel do cíle před Freddym Loixem a Stéphanem Sarrazinem na dalších „dvěstěsedmičkách“. Poprvé od triumfu Peugeotu 205 T16 sk. B v roce 1985 se tak francouzská automobilka opět dočkala triumfu na nejstarší rally světa. Na čtvrté příčce dokončil český jezdec Jan Kopecký, který se tak postaral o první solidní výsledek nové Škody Fabie S2000. Páteční etapa se nesla v duchu přesunu z Valence zpět do Monaka, v jehož okolí se ve večerních hodinách odehrála závěrečná část celé rally. Den ale začal už dopoledne „přejezdovou“ třicetikilometrovou rychlostní zkouškou, která vnesla smutek do řad českých fanoušků. Dlouho celkově vedoucí a po defektu na poslední čtvrteční vložce průběžně třetí Juho Hänninen bohužel hned zkraje testu havaroval a s poničenou fabií už nemohl zasáhnout do dalších bojů. Ještě více svůj peugeot rozložil Kris Meeke, který tak přišel o průběžné čtvrté místo. Celá páteční etapa byla – co se špičky startovního pole týče - ze všech tří dnů nejvíce prosévací. Před závěrečnou večerní porcí, obsahující mimo jiné dva průjezdy legendárním průsmykem Col de Turini, musel skrz technické problémy odstoupit nejrychlejší jezdec s produkčním vozem, Rakušan Franz Wittmann junior. Ten se prakticky během celé rally jako jediný „enkař“ držel v první desítce. První dvojice tmou zahalených testů byla bohužel poslední pro Toniho Gardemeistera, jemuž v zisku celkového stříbra zabránil jen dvě zkoušky před cílem porouchaný alternátor. Porucha spojky pak po poslední RZ zabránila dojetí do cíle Antonu Alénovi. Po Finově odstoupení se vedoucí Ogier už soustředil na bezpeční dojetí do cíle. To si jistě přál i Stéphane Sarrazin, který ale dostal na RZ 12 defekt a dokonce výrazně poškodil zavěšení. Se štěstím ale dojel do servisu, kde byl vůz opět uveden do stoprocentního stavu. Konečné třetí místo je po všech peripetiích prodělaných během uplynulých tří dnů jistě zadostiučiněním. Zahájení sezony IRC 2009 proběhlo navýsost důstojně. Monte oprášilo svůj starý atraktivní formát a po několikaleté pauze bylo opět obdařeno svými typickými zimními podmínkami. Spolu s vylepšeným mediálním pokrytím Eurosportu nastavilo laťku hodně vysoko a nyní nezbývá než čekat, zda se jí ostatní soutěže letošního kalendáře v tomto směru vyrovnají. Nejbližším podnikem bude počátkem března brazilská Rally de Curitiba, která je v kalendáři IRC nováčkem a která má v rukávu další z mediálního hlediska velice hodnotné eso – spojení s okruhovými závody WTCC, které se pojedou ve stejný termín na stejném místě.
Další informace k Rallye Monte Carlo naleznete ZDE. -hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|