www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 2. května 2025, Svátek má Zikmund, zítra Alexej |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články |
Intercontinental Rally Challenge 2009Česko má ve světě opět komu fanditTři sezony chyběla česká tovární stáj na mezinárodních kolbištích. Nyní je ale Škoda Motorsport zpět a početné zástupy českých fandů opět mají komu fandit. A co víc, už ne pouze s tajným přáním, že „tentokrát to vyjde“, jak jsme byli zvyklí za dob nasazování škodováckých WRC. Fabia S2000 a celý tým se na Rallye Monte Carlo předvedli ve velice dobrém světle a je bez nadsázky patrné, že nová zbraň „zelených“ je maximálně konkurenceschopná. Je to přesně deset let, co se Škoda pustila do závodění v mistrovství světa na nejvyšší úrovní. Byl to odvážný krok, kdy si stáj odkojená převážně maloobjemovými atmosférickými vozy troufla vstoupit mezi soutěžáckou elitu. Premiérové vystoupení dvou továrních Octavií WRC ale překonalo i ty nejčernější představy - jeden vůz se zastavil před startem úvodní vložky, ten druhý dokonce nedojel ani na zahajovací ceremoniál. Postupný vývoj ale z tohoto obra mezi ostatními WRC během let udělal sice ne nejrychlejší, ale rozhodně spolehlivý a robustní stroj. V roce 2003 měla štafetu převzít nová Fabie WRC, místo pokračování vývoje postaveného na kvalitách octavie ale přišel další propad ne nepodobný tomu po Monte Carlu 99… Fabia v továrních barvách na kvality své předchůdkyně nenavázala, zlobivé dítě stálo za částečným stažením týmu z MS v roce 2004 a následně definitivním ukončením aktivit Škody Motorsport po sezoně 2005, kdy byly všechny vozy rozprodány soukromým týmům. Teprve tam se fabiím začalo více dařit a bylo čím dál jasnější, že hlavní zdroje dosavadních problémů nebyly v technice, ale převážně v lidech. Po mnoha měsících ticha se začalo šuškat o vývoji nového soutěžního vozu postaveného podle regulí pro kategorii S2000 na základě fabie druhé generace. Spekulace potvrdilo vystavení prototypu tohoto vozu na autosalonu v Ženevě roku 2007. Od té chvíle až do dnů nedávno minulých naplno běžely vývojové práce a intenzivní testování a všichni byli plni očekávání, jak se nový stroj na letošním Monte uvede na světovou scénu. Zcela reorganizovaný tým Škoda Motorsport začal ve všech směrech od nuly a zdá se, že konečně skončily podivuhodné praktiky původního převážně německého managementu. Tým pod vedením Michala Hrabánka správně nastartoval nový vývojově-prodejní projekt, o čemž kromě nedávno předvedeného výkonu na Monte jasně hovoří poměrně velké číslo soukromých zájemců o Fabii S2000 už v době, kdy za sebou tento vůz neměl nejen první ostrý start, ale dokonce ani samotnou homologaci. Nezbývá než doufat, že Fabia S2000 na své výkony z francouzských hor naváže i při dalších podnicích IRC. Zelenobílé vozy v tomto seriálu ostře narušily hegemonii peugeotů a fiatů. Jsou za to rádi jezdci, týmy, promotér seriálu a samozřejmě i mnoho fandů. Česká rallyová srdce ale budou moci sledovat také boje českého speciálu proti japonským tankům od Mitsubishi a Subaru; po dvouleté pauze se totiž Škoda opět oblékne do barev RedBullu, aby na tratích mistrovství světa se zkušených Švédem Patrikem Sandellem za volantem válčila o body do seriálu PC WRC. -hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|