www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2009

Patrik Sandell o závěru loňské sezóny i testech s Fabií S2000 exkluzivně pro AutoSport.CZ

9. února 2009 • 08:00

Závěr loňského roku byl pro Patrika Sandella hodně náročný. Finišovaly seriály JWRC a PCWRC, do toho se rozhodl jeho tým skončit se závoděním. I proto se na chvíli odmlčely jeho postřehy z mistrovství světa. Těsně před startem letošní sezóny PCWRC se však přeci jen ještě společně vrátíme k závěrečným soutěžím loňského roku a podíváme se i na dojmy po prvních testech Fabie S2000.

„Loňská sezóna JWRC pro nás skončila asfaltovým dvojzávodem ve Španělsku a na Korsice. Po dohodě s Renaultem Sport jsme na obou závodech startovali s Renaultem Clio R3 na místo obvyklého vozu S1600. Musím říct, že oproti roku 2007, kdy jsem s R3 odjel celou sezónu, udělali technici u Renaultu obrovský skok kupředu. Samozřejmě, auto S1600 je pořád ještě více závodní auto, ale R3 se pořád zlepšuje.

Osobně nemám asfaltové soutěže příliš v lásce, před Španělskem jsem na tomto povrchu rok nejel. Osobně se mi více líbily rychlejší španělské tratě, ale asfalt asi nebude nikdy mým oblíbeným povrchem. Každopádně s oběma výkony jsem spokojený, podařilo se mi dojet první dvě asfaltové soutěže v životě, navíc před námi skončili samí, asfaltoví specialisti. Když nám auto fungovalo, dokázali jsme držet krok s konkurencí, ale s celkovým výsledkem v JWRC moc spokojený nejsem.

Mezi Korsikou a dalším závodem v PCWRC jsem se, stejně jako v loňském roce, vydal na závody do Poreče, odkud pochází jeden z mých sponzorů Interspeed. Mám to tam rád a na závody se celkem těší. Nakonec jsem spokojený i s šestým místem absolutně a vítězstvím mezi dvoukolkami. Proti místním jezdcům s Mitsubishi jsme na těch rychlejších tratích neměli šanci.

Následujícím závodem byl poslední díl PCWRC ve Walesu. Vzhledem k situaci v šampionátu jsme na ostrovy odjížděli s jasným cílem - vítězstvím. Podmínky však byly hodně náročné. Kvůli počasí se rušily či zkracovaly některé zkoušky, z bezpečnostního hlediska to asi bylo dobře. Pneumatiky nebyly žádný zázrak, ale všichni jsme měli stejné podmínky, takže to bylo aspoň vyrovnané. Jen mohly být trošku měkčí.

Drobné problémy nás potkaly hned na shakedownu, kde se zasekla klapka při plném otevření, ale naštěstí se nic nestalo a v servisu jsme to v pohodě opravili. Hlavně první den jsme jeli hodně opatrně, za místních podmínek to bylo extrémně náročné. Hlavně kvůli trakci na tom byly tentokrát klasické produkční vozy určitě líp. Druhou a třetí etapu a vzájemný souboj s Patrikem Flodinem jsem si skutečně užil, byl to jeden z mých nejlepších závodů v tomto roce.

Bohužel, nepodařilo se nám dojet až do cíle. Na úplně poslední zkoušce vypověděl službu motor, nedalo se s tím nic dělat. Celkové stupně vítězů nám tak unikly, ale ani čtvrté místo v PCWRC při prvním roce s S2000 není rozhodně špatné.

Ve Walesu se představil také Jaromír Tarabus s dalším vozem S2000. Na to, že jel poprvé na šotolině a zároveň i poprvé v mistrovství světa, si vedl velice dobře. Má šanci dotáhnout to daleko a do roku 2009 mu přeju hodně štěstí.

Co se týče budoucnosti, po sezóně se tým Peugeot Sport Sweden rozhodl ukončit své sportovní aktivity. Začali jsme řešit budoucnost, dostali jsme překvapivě hodně nabídek a jsem velice rád, že jsem se mohl dohodnout s Red Bullem na startech v PCWRC. Přemýšleli jsme i o IRC, což je taky pěkná série, měli jsme celkem hodně nabídek na různé seriály, ale po obdržení nabídky od rakouského týmu nebylo co řešit.

Co se týče budoucnosti rally, uvidíme, jaké budou předpisy pro další roky ohledně S2000 či S2000+. Obzvláště pro nás mladé jezdce je určitě přínosem, že přichází něco nového. Také snížení počtu soutěží na 12 kvituji, podle mě je to tak akorát. Doufám, že při MS zůstanou i přes problémy zachované série JWRC i PCWRC, protože je to jedinečná šance pro získávání zkušeností pro mladé jezdce. Já letos pojedu jen PCWRC. Zatím máme v plánu jen šest závodů PCWRC, ale byl bych rád, kdyby se nám podařilo tento program rozšířit.

Ve Škodě Fabii S2000 jsem měl možnost poprvé sedět už na podzim, pořádně jsem se s ní ale svezl až teď o víkendu při testech. Vycházeli jsme hlavně ze šotolinového nastavení, použili jsme i poznatků továrního týmu z letošní Rallye Monte Carlo. Tohle auto je úplně jiné, než můj loňský Peugeot. S testy jsem plně spokojený, auto mě mile překvapilo svým chováním a už se nemůžu dočkat prvního závodu.“

Patrik Sandell poprvé testoval Fabii S2000 (+VIDEO)

Patrik Sandell ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
10.02.2009 20:46
Dreky
Držím palce:-)
09.02.2009 13:09
Pluto - moderátor
Fotografie z víkendového testu: odkaz na forum.autosport.cz
toplist