www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2009

Junioři budou moci na Kypru použít asfaltové pneumatiky

20. února 2009 • 13:00

Po dlouhé době se vrací do kalendáře mistrovství světa smíšený podnik. První etapa Rally Cyprus bude na asfaltu, zbývající dvě na šotolině. Mezinárodní federace FIA rozhodla, že všichni účastníci budou muset na asfaltové části soutěže používat jednotné šotolinové pneumatiky, v rámci jezdců JWRC však své rozhodnutí přehodnotila.

Díky těmto pravidlům se tak můžeme dočkat prvního historického vítězství vozu S1600 na rychlostní zkoušce v mistrovství světa. Vzhledem k nastavení soutěžních vozů i použitých pneumatik u vozů pohonem na všechna čtyři kola společně s faktem, že pro další šotolinové etapy bude výhodnější pozdější startovní pozice se očekává spíše taktická bitva továrních jezdců.

Rally Cyprus bude první letošní soutěží, do které jsou zařazeni jak jezdci JWRC, tak PCWRC. Právě dvoukolkáři budou jediní, kteří budou moci využít výhod asfaltových pneumatik. Vzhledem k zájmu o tuto kategorii však nepřekvapí, že se na startu očekávají pouhé tři posádky. Jezdci Suzuki Aaron Burkart s Michalem Kościuszkem a náš Martin Prokop. „Bude to pěkná zábava bojovat s vozy WRC o vítězství na rychlostní zkoušce, ale v pátek se to klidně může stát,“ řekl Aaron Burkart.

-plu- , -mah- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
21.02.2009 21:46
Romcek
Mirekfric: Ja jsem neříkal že to není blbost, to určitě je.Jen říkam že když mají špatný gumy tak asi na nich nepojedou tak jako s gumama na asfalt a určitě to v nějakým zavodním tempu projet jde. Kazdý se musí přizpusobit podmínkám který má, ale tento krok neschvaluju už jen proto, že je to na celou etapu, jedna dve RZ by snad nemohl v etapě vadit. Jen jsem reagoval na rallydriver přespěvek, připadlo mě to jakoby museli jet palbu jako na spravných gumách a pak svádět vinu někam jinam. Prostě mi to připadá tak že si vemu slicky, ale než dojedu na RZ tak začne hustě pršet. Taky bych nejel stejně rychle jako na suchu. Bohužel toto neni chyba povětrnostních podmínek, ale lidská blbost. Rozhodně to neschaluju, aby bylo jasno, jen jsem podal jinej pohled na situaci. Jinak osobně by mi to v TR nevadilo, pár RZ takto projet, ale RBR bych do tohoto nepletl:-).

ajaj: Óóó pardón za překlep.
21.02.2009 17:13
Mirekfric
Romcek: Romane, proč myslíš, že v TR nejezdíš asfaltové soutěže na šotolinových gumách? Je to skoro to samé až na to, že tam se ty gumy nezničí a když se rozsekáš, tak maximálně vypneš počítač...
21.02.2009 16:07
Acom
Proc se norsko nejelo na asfaltovych gumach? Jezdci se mohli prizpusobit.

Jestli ted nikdo neinzlutje voly, kteri tohle vymysleli tak se muzeme dockat dalsich hovadin.
21.02.2009 13:59
ajaj
Nádherný fráze: Jezdec se musí přizpůsobi-y-t, to je rallye, bude to atraktivní, podmínky budou stejné.
Zkuste si to a uvidíte, nebo ještě lépe, přestanete to psát a říkat.
21.02.2009 12:41
Romcek
Osobne v tom nevidim takovej problem, jezdec by se mel prizpusobyt tomu jak jeho auto drzi na te ceste a podle toho jet a nesvalovat pak vinu na to ze nedrzi pneumatiky. Spis me pripadne to jako kravina opotrebeni soto pneu a vubec šoto na asfalt.
21.02.2009 11:33
rallydriver
Víte ono se taky může stát, že se na těch šotolinových někdo pořádně vyválí a nebo se taky zabije. To mě pak bude zajímat, kdo si to z FIA vezme na zodpovědnost.
21.02.2009 10:05
Ricardo - moderátor
Loeb by je porazil i na sněhových :-) Třeba Ford takticky zvolí sněhové, i když to nemohou, ale Wilson třeba něco vymyslí :-)
21.02.2009 09:42
Cejda
A v sobotu a v nedeli by mohli jet wrc asfaltové. Śi dělají srandu ne? vymýšlet takovéhle blbosti.
20.02.2009 18:36
Mirekfric
Dle slov Zdeňka Hrůzy hroty na asfaltu fungují lépe než šotolinové gumy, které se "žvýkají".
20.02.2009 18:34
Pluto - moderátor
Já bych se přimlouval za pneu s hroty na asfaltu :o)
toplist