Mistrovství světa 2009
Junioři budou moci na Kypru použít asfaltové pneumatiky
Po dlouhé době se vrací do kalendáře mistrovství světa smíšený podnik. První etapa Rally Cyprus bude na asfaltu, zbývající dvě na šotolině. Mezinárodní federace FIA rozhodla, že všichni účastníci budou muset na asfaltové části soutěže používat jednotné šotolinové pneumatiky, v rámci jezdců JWRC však své rozhodnutí přehodnotila.
Díky těmto pravidlům se tak můžeme dočkat prvního historického vítězství vozu S1600 na rychlostní zkoušce v mistrovství světa. Vzhledem k nastavení soutěžních vozů i použitých pneumatik u vozů pohonem na všechna čtyři kola společně s faktem, že pro další šotolinové etapy bude výhodnější pozdější startovní pozice se očekává spíše taktická bitva továrních jezdců.
Rally Cyprus bude první letošní soutěží, do které jsou zařazeni jak jezdci JWRC, tak PCWRC. Právě dvoukolkáři budou jediní, kteří budou moci využít výhod asfaltových pneumatik. Vzhledem k zájmu o tuto kategorii však nepřekvapí, že se na startu očekávají pouhé tři posádky. Jezdci Suzuki Aaron Burkart s Michalem Kościuszkem a náš Martin Prokop. „Bude to pěkná zábava bojovat s vozy WRC o vítězství na rychlostní zkoušce, ale v pátek se to klidně může stát,“ řekl Aaron Burkart.
-plu- , -mah- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentáře
info
Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
Mirekfric: Ja jsem neříkal že to není blbost, to určitě je.Jen říkam že když mají špatný gumy tak asi na nich nepojedou tak jako s gumama na asfalt a určitě to v nějakým zavodním tempu projet jde. Kazdý se musí přizpusobit podmínkám který má, ale tento krok neschvaluju už jen proto, že je to na celou etapu, jedna dve RZ by snad nemohl v etapě vadit. Jen jsem reagoval na rallydriver přespěvek, připadlo mě to jakoby museli jet palbu jako na spravných gumách a pak svádět vinu někam jinam. Prostě mi to připadá tak že si vemu slicky, ale než dojedu na RZ tak začne hustě pršet. Taky bych nejel stejně rychle jako na suchu. Bohužel toto neni chyba povětrnostních podmínek, ale lidská blbost. Rozhodně to neschaluju, aby bylo jasno, jen jsem podal jinej pohled na situaci. Jinak osobně by mi to v TR nevadilo, pár RZ takto projet, ale RBR bych do tohoto nepletl:-).
ajaj: Óóó pardón za překlep.
Romcek: Romane, proč myslíš, že v TR nejezdíš asfaltové soutěže na šotolinových gumách? Je to skoro to samé až na to, že tam se ty gumy nezničí a když se rozsekáš, tak maximálně vypneš počítač...
Proc se norsko nejelo na asfaltovych gumach? Jezdci se mohli prizpusobit.
Jestli ted nikdo neinzlutje voly, kteri tohle vymysleli tak se muzeme dockat dalsich hovadin.
Nádherný fráze: Jezdec se musí přizpůsobi-y-t, to je rallye, bude to atraktivní, podmínky budou stejné.
Zkuste si to a uvidíte, nebo ještě lépe, přestanete to psát a říkat.
Osobne v tom nevidim takovej problem, jezdec by se mel prizpusobyt tomu jak jeho auto drzi na te ceste a podle toho jet a nesvalovat pak vinu na to ze nedrzi pneumatiky. Spis me pripadne to jako kravina opotrebeni soto pneu a vubec šoto na asfalt.
Víte ono se taky může stát, že se na těch šotolinových někdo pořádně vyválí a nebo se taky zabije. To mě pak bude zajímat, kdo si to z FIA vezme na zodpovědnost.
Loeb by je porazil i na sněhových :-) Třeba Ford takticky zvolí sněhové, i když to nemohou, ale Wilson třeba něco vymyslí :-)
A v sobotu a v nedeli by mohli jet wrc asfaltové. Śi dělají srandu ne? vymýšlet takovéhle blbosti.
Dle slov Zdeňka Hrůzy hroty na asfaltu fungují lépe než šotolinové gumy, které se "žvýkají".
Já bych se přimlouval za pneu s hroty na asfaltu :o)