www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství světa 2009Budoucnost MS ve vozech 1,6 s turbem?Předseda světové rally komise FIA Morrie Chandler potvrdil, že nástupcem vozů WRC budou pro první roky klasické vozy S2000 s přídavnými aerodynamickými prvky, ale bez kitových úprav a obsazení motorů. Vše sice bude muset ještě schválit světová rada na svém březnovém zasedání, jiné než kladné stanovisko se však neočekává. „I v roce 2010 by ještě mohly jet vozy WRC, od následující pák už jen speciály S2000. Přídavné turbo a další komponenty jsme zavrhli, budou udělány pouze kosmetické změny, úpravy aerodynamických prvků a zvýšíme maximální povolené otáčky z 8000 ot/min na 8500 ot/min,“ prozradil Morrie Chandler. Ten se však motorů s turbem nechce jen tak vzdát a vypadá to, že bez turbodmychadla se bude jezdit jen několik let. „Ekonomka je v současné době slabá, výrobci automobilů nás tlačí do přizpůsobení se současným požadavkům trhů. Zatím nejpravděpodobněji se jeví varianta motorů o objemu 1600 ccm a přídavným turbem. Právě tyto motory budou totiž všichni masově vyrábět a tak by jejich implementace do závodních vozů nemusela být špatná. Pokud vše vyjde, mohli bychom tyto vozy vidět v mistrovství světa již v roce 2013,“ dodal Chandler. Právě do projektu turbomotorů s objemem 1,6 světovou radu tlačí přímo automobilky, nejaktivnější jsou v této oblasti francouzské značky a také Volkswagen. Pravdou je, že již v současné době existují vozy s uvedeným objemem a turbomotorem. S vozy homologované podle pravidel třídy R3T je nejdále automobilka Peugeot, která již letos dokonce vypisuje domácí pohár těchto vozů. Vůz pro R3T má homologovaný i automobilka Opel. S jedním exemplářem Corsy OPC R3t bychom se mohli setkat i na českých tratích. -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|