www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2009

Budoucnost MS ve vozech 1,6 s turbem?

27. února 2009 • 15:00

Předseda světové rally komise FIA Morrie Chandler potvrdil, že nástupcem vozů WRC budou pro první roky klasické vozy S2000 s přídavnými aerodynamickými prvky, ale bez kitových úprav a obsazení motorů. Vše sice bude muset ještě schválit světová rada na svém březnovém zasedání, jiné než kladné stanovisko se však neočekává.

„I v roce 2010 by ještě mohly jet vozy WRC, od následující pák už jen speciály S2000. Přídavné turbo a další komponenty jsme zavrhli, budou udělány pouze kosmetické změny, úpravy aerodynamických prvků a zvýšíme maximální povolené otáčky z 8000 ot/min na 8500 ot/min,“ prozradil Morrie Chandler.

Ten se však motorů s turbem nechce jen tak vzdát a vypadá to, že bez turbodmychadla se bude jezdit jen několik let. „Ekonomka je v současné době slabá, výrobci automobilů nás tlačí do přizpůsobení se současným požadavkům trhů. Zatím nejpravděpodobněji se jeví varianta motorů o objemu 1600 ccm a přídavným turbem. Právě tyto motory budou totiž všichni masově vyrábět a tak by jejich implementace do závodních vozů nemusela být špatná. Pokud vše vyjde, mohli bychom tyto vozy vidět v mistrovství světa již v roce 2013,“ dodal Chandler.

Právě do projektu turbomotorů s objemem 1,6 světovou radu tlačí přímo automobilky, nejaktivnější jsou v této oblasti francouzské značky a také Volkswagen. Pravdou je, že již v současné době existují vozy s uvedeným objemem a turbomotorem. S vozy homologované podle pravidel třídy R3T je nejdále automobilka Peugeot, která již letos dokonce vypisuje domácí pohár těchto vozů. Vůz pro R3T má homologovaný i automobilka Opel. S jedním exemplářem Corsy OPC R3t bychom se mohli setkat i na českých tratích.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
27.02.2009 16:19
Acom
No tak vzhledem k tomu ze FIA nevi co bude zitra tak tohle beru jako vykrik do tmy.
Mozna by se uchytily casem i trivalcove motory HTP nebo TDI PD
27.02.2009 16:18
Mirekfric
Když odhlédnu od doslovné citace ke smyslu, tak by mě potom zajímalo, zda to bude znamenat zvýšení otáček na 9000 pro vozy WRC a nebo snížení na 8000 pro ne-WRC variantu S2000. Pevně doufám v to první...
27.02.2009 16:13
ajaj
Pluto to zcela jistě ví, ale někdo to evidentně zapomněl říct panu Chandlerovi.
27.02.2009 16:07
Pluto - moderátor
Já cituju Morrieho, tohle jsem si já nevymyslel...
27.02.2009 15:32
Mirekfric
Pluto, motory S2000 mají limit 8500 otáček za minutu od samého založení této skupiny.

Jinak z hlediska podpory prodejů by 1.6 turbo byly podle mě určitě správný krok.
toplist