www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 2. května 2025, Svátek má Zikmund, zítra Alexej |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anketa Kolikátý dojede na Rally Hungary Dominik Stříteský? Reklama Nejčtenější články |
Intercontinental Rally Challenge 2009První den na Curitibě: Meeke bere všePo mnoha letech se Brazílie vrátila do mezikontinentální série automobilových soutěží – Internacional Rally de Curitiba byla letos poprvé zařazena do seriálu IRC a přestože se pro mnohé pravidelné účastníky tohoto seriálu nejedná o nejatraktivnější lokalitu, přilákala tato soutěž na start také pětici evropských posádek na vozech S2000. Oproti zahajovacímu podniku v okolí Monte Carla je to počet dvojic na těchto vozech nesrovnatelně nižší, ovšem podobným zklamáním je také neúčast tajně očekávané jezdecké špičky z Argentiny, která v současnosti bezesporu tvoří nejzajímavější oblast jihoamerického rallysportu z předních stájí se tak v Curitibě nakonec objevil pouze Tango Rally Team s Marcosem Ligatem a Alexandrem Canciem. Z Evropy připlul tovární Abarth, pro jehož mateřskou značku Fiat je Brazílie jedním z nejvýznamnějších světových trhů; dvě Grande Punta S2000 osedlali Giandomenico Basso a šotolinový specialista Anton Alén. Tři Peugeoty 207 S2000 přivezl belgický Kronos. Jeho barvy hájí tradičně Nicolas Vouilloz a Freddy Loix, třetí vůz v barvách Peugeot UK je pro Krise Meeka; ten v Jižní Americe mimořádně startuje s vozem určeným pro projekt BFGoodrich Driver’s Team, jelikož jeho původní auto bylo zcela zdemolováno při havárii na Monte. První den šotolinového podniku měl ve svém harmonogramu sedm rychlostních zkoušek o délce 100 kilometrů. Jako první vyrazil na trať Freddy Loix a od počátku kvůli čištění tratě výrazně ztrácel. Startovní pozice naopak využili Kris Meeke a Anton Alén, kteří se po prvních dvou vložkách usadili se vzájemným desetisekundovým rozdílem na čele. Následovali je Vouilloz, Basso a jezdci Tango Rally Teamu Ligato a Cancio; teprve za touto šesticí byl Loix s už více než půlminutovou ztrátou. Perličkou byla epizoda z tankovací zóny po RZ2, do které nedorazili mechanici Kronosu a dvěstěsedmičky tak ve finále „nakrmili“ mechanici od Grifoneho a brazilské stáje Fiat – TedRacing. Hned další dvojice vložek způsobila asi největší průvan ve výsledkové listině – doposud druhý Alén se svým fiatem boural a poškodil zavěšení levého zadního kola. Vůz byl i nadále pojízdný, celková ztráta se ale do návštěvy servisu vyšplhala daleko přes šest minut. Větší smůlu měl Ligato, který na RZ 3 rovněž neudržel auto na trati, narozdíl od Aléna kolo úplně urazil a následně poškodil chladič. Přehřívající se motor mu pak vystavil definitivní stop po RZ4. Všechny dosavadní testy jasně vyhrál Kris Meeke, jehož po první sekci v celkovém pořadí následovali Vouilloz a Basso. Odpolední tři rychlostní zkoušky se nesly v podobném duchu, mladý Brit nedal ostatním šanci a připsal si další tři nejrychlejší časy. Na Loixových výkonech již byl poznat stav tratě, na vymetených vložkách podstatně zrychlil, naopak nečekaně zvolnil jeho stájový kolega Vouilloz, který se v závěru dne propadl na třetí místo. Průběžné stříbro tak patří spíše asfaltovému specialistovi Bassovi. „Dnes jsme neměli absolutně žádný problém – ani s autem, ani s naší jízdou,“ řekl v etapovém cíli Meeke. „Jsem naprosto nadšený ze zdejších zkoušek – dnes jsme nemuseli čistit trať, takže se dalo jet rychle, svižně a hodně zeširoka. Jsou to jedny z nejlepších testů, na jakých jsem kdy jel.“ Druhá etapa obsahuje dalších šest vložek, jejich celková délka činí necelých 120 kilometrů. První z nich startuje v 8:20 místního času, tedy něco málo po středoevropském poledni.
-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|