www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2009

Současná WRC nahradí rokem 2011 S2000 s kitem!

18. března 2009 • 12:00

Několik klíčových rozhodnutí, ohledně kterých se ve světě rally již hezkou řádku měsíců spekuluje a finální podoba se neustále mění za jeden absurdní výplod za druhým, dnes definitivně padlo na zasedání Světové rady motorsportu.

Jak již bylo dříve neoficiálně oznámeno, v nadcházející sezoně budou moci do šampionátu značek bodovat jak týmy provozující současné WRC, tak týmy s vozy S2000. V následujících dvou ročnících však budou moci bojovat o mistrovský titul ve značkách pouze modifikované vozy založené na bázi Super 2000, které budou ovšem vybaveny přídavným aerodynamickým kitem. Z důvodu snižování nákladů se určí, podobně jako je tomu dnes, počet použitých motorů, častí transmisí a podobných prvků.

Výkřiky do tmy v podobě snížení otáček motoru stávajícím S2000 z důvodu jejich znevýhodnění vůči novým WRC (S2000+) se však naštěstí konat nebude, limit maximálních povolených otáček zůstane pro obě varianty na stávající hodnotě 8500 ot./min. Se startem ročníku 2011 tak vozům WRC tak, jak je známe nyní, definitivně odzvoní hrana a ze světových kolbišť tak zmizí, obdobně jako odepsaná legendární skupina B.

Sezona 2013 by měla týmům nabídnout možnost osadit vozy na bázi S2000 přeplňovanými motory o objemu 1600 ccm, po čemž volají potencionální výrobci z důvodu masové produkce ve svých sériově vyráběných vozech.

-pet- ; AutoSport.CZ ; Picture: Mathieu Boldo
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
19.03.2009 06:15
ajaj
Pluto, ale já přeci nejsem pesimista, jen se ptám, kdo si tipne životnost nových aut. Pamatuju jak se tvrdilo, že budoucnost bude ve dvoulitrech (F2), přesto se vymyslely WRC a F2 šly k ledu. Pak přišly super třídy (1600, 2000, 2000+) a jejich zařazení částečně do skupiny N. Teď se vymejšlí zase něco novýho, když pořádně jedou max. tři fabriky S2K. Sorry, nemám důvod k nadšení a jásání. Rád se nechám překvapit, ale tipnu si, že ještě letos se vymyslí něco jinýho :-))
19.03.2009 00:55
Mirekfric
Tuhle větu viděl určitě každý, ale dokud mi neukážete, že jsem ji opsal i já, tak nevěřím ;-)
18.03.2009 23:41
Karbonyl - moderátor
Já jsem tu větu někde u tebe taky viděl :-D
18.03.2009 23:28
Mirekfric
Kde jsem tuhle větu řekl? :-)))
18.03.2009 23:19
Acom
1,2 turbo! to je ono!:-)
Cituji slova Mirka Frice - objem nicim nenahradis:-)

Mozna by nastupnickou kategorii S1600 mohly byt dvoutakty
18.03.2009 21:20
Mirekfric
1.6 Turbo je učitě správná cesta. Prodeje motorů 2.0 Turbo tvoří zlomek produkce a většina automobilek je v dnešní době vůbec nevyrábí (kuriozně ani Ford, ani PSA). 1.6 Turbo budou kvůli emisním normám nahrazovat atmosférické dvoulitry v sériové produkci (PSA, Opel a BMW už s tím začali).
18.03.2009 19:33
Pluto - moderátor
Myslím si, že jsi hodně pesimistický. Naopak si myslím, že S1600 svůj účel splnily, i když byly finančně nákladnější, než se původně předpokládalo. S2000+ bude téměř to samé co S2000, šestnáctkové vozy s turbem se dělají už teď a tlačí do toho automobilky.
18.03.2009 17:33
ajaj
S2000 s kitem, nebo bednou kytu?
S1600 jdou k ledu aniž by prokázaly proč byly stvořeny, S2K se pořádně ještě nerozjely a už tu máme další super skupiny S1600T a S2000+. Kdo si tipne jejich životnost a počet nadšených automobilek ochotných utrácet za vývoj dalších aut?
toplist