www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství světa 2009Prodrive chce zpět do mistrovství světaDavid Richards by opět rád vídal svou společnost Prodrive na automobilových soutěžích světového šampionátu. A to hned po zveřejnění nových technických předpisů pro nástupce současných vozů WRC. Tým se základnou v britském Banbury nyní prožívá nelehké období. Po několika nepodařených sezonách došlo k rozvázání mnohaleté spolupráci s japonskou automobilkou Subaru, která se na začátku letošního roku rozhodla odejít z MS a ukončit další vývoj vozů WRC. Od té doby má Prodrive jen minimum šancí, jak se světu ukázat – připravuje sice jednu Imprezu WRC loňské specifikace pro norský tým Adapta reprezentovaného mladíkem Madsem Östbergem, avšak jeho nevýrazné výkony a omezený program nejsou velkou příležitostí ke zviditelnění. Mnohem větší rozruch způsobilo angažmá dvojnásobného mistra světa Marcuse Grönholma, který přijal nabídku startovat se subaru na nedávné Rally de Portugal. Soutěž pro Fina sice skončila předčasně nehodou, Bosse ale při svém prvním startu na soutěži MS od Walesu 2007 ukázal skutečný potenciál „es-čtrnáctky“, když se tento vůz stabilně držel na samotné špici startovního pole. Na Ostrovech si samozřejmě uvědomují, že život současných vozů WRC se začíná počítat pouze na měsíce a dny a je tedy potřeba nalézt nový směr, kterým je vývoj auta kategorie Super 2000. Je téměř jisté, že k obnovení spolupráce se Subaru nedojde, ať už kvůli dlouhodobým neshodám mezi automobilkou a Prodrivem nebo skrze skutečnost, že se Subaru nyní soustředí na vývoj produkčních vozů a kategorie S2000 je pro ni vzhledem k portfoliu vlastních modelovů zcela nevhodná. „Vedeme rozhovory se třemi výrobci, z toho se dvěma z Asie,“ říká ředitel Prodrivu David Richards. Jako nejpravděpodobnější se zdá spolupráce s malajským Protonem, který již má díky společnosti MEM vyvinutou první evoluci modelu Satria Neo S2000. O této možnosti se šuškalo již začátkem roku. Možná je ale i varianta spolupráce s Volkswagenem, který uvažuje nad stavbou vozu S2000 – vstup německé automobilky do MS je ale podmíněn možnou zástavbou motoru 1,6 T, kterážto specifikace by měla být ve hře až od roku 2013. -md- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|