www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 6. května 2025, Svátek má Radoslav, zítra Stanislav |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kolikátý dojede na Rally Hungary Dominik Stříteský? Reklama Nejčtenější články |
Mistrovství světa 2006BP-Ford chce na argentinské šotolině posílit svou poziciZe středomořského asfaltu se tým BP-Ford vydává vstříc jihoamerické šotolině. Přes Atlanický oceán míří na jižní polokouli, kde se ve dnech 27. - 30. dubna pojede Argentinská rally. Přestože je jedenáct ze šestnácti podniků kalendáře MS v rally šotolinových, šestá letošní soutěž je teprve druhou s tímto povrchem. Svou rychlost na šotolině prokázal Focus RS WRC již minulý měsíc v Mexiku, kde bojovali Marcus Gronholm s Timem Rautiainenem i Mikko Hirvonen s Jarmem Lehtinenem o vedoucí pozice. V hodnocení značek patří Fordu druhé místo, se ztrátou pouhých tří bodů a Marcus Gronholm je v šampionátu jezdců rovněž druhý. První ze série tří šotolinových soutěží, které uzavřou první polovinu letošní sezony, bude dobrou příležitostí pro upevnění těchto pozic. Argentinská rally je nejspíš nejrůznorodějším podnikem kalendáře. Každá z jejích etap zavede účastníky do jiné části provincie Cordoba a měnit se bude i povrch a charakteristika povětšinou prašných a písčitých tratí. Ty bývají, zejména při druhých průjezdech, velmi rozbité a za mokra se jejich povrch rychle mění v nepříjemné bláto. Vyhlášené nedělní úseky El Condor a Giulio Césare jsou jedněmi z nejnáročnějších a vinou se kamenitými cestami uprostřed „měsíční krajiny“. Velmi zrádné jsou také četné brody. organizátoři uvádějí, že během soutěže je třeba překonat místní řeky a říčky 27 krát! Společně s rozlehlými planinami patří mezi nejatraktivnější místa pro místní vášnivé fanoušky rally. Ti lemují tratě v obrovských počtech a na každém diváckém místě se atmosféra rázem promění v dokonalou fiestu. Pro všechny členy týmu BP-Ford je to místo, kam se vždy rádi vracejí. Osmatřicetiletý Marcus Gronholm již dosáhl v Argentině několika dobrých výsledků. V roce 2003 tu vyhrál a další dva z celkových sedmi startů proměnil v umístění na stříbrném stupínku. „Tuto soutěž znám dobře,“ říká. „Čekají nás tři šotolinové soutěže za sebou a je pro nás důležité, abychom zajeli dobře na každé z nich. Potřebuji snížit náskok Sebastiena Loeba v šampionátu jezdců a právě na šotolině bych toho rád dosáhl. Focus RS ukázal již v Mexiku, že je rychlý a jsem si jistý, že to bude stejné i v Argentině.“ „Není to nijak zvlášť náročná rally. Rychlostní zkoušky nejsou příliš technické a jsou dost rovné, ale každá etapa je jiná. Tratě nedaleko Santa Rosa de Calamuchita, které nás čekají druhý den, jsou nejrychlejší a mám je nejraději - asi mi sedí nejvíc.“ „Jedním z míst, kde si nejsem příliš jistý jsou brody. Nevím, jak rychle se do nich dá najet a ze začátku budu muset být opatrný. Vpředu pod kapotou je umístěna většina chladícího systému a bude důležité ho příliš rychlým průjezdem nepoškodit. Může se zdát jako hloupost, že by voda poškodila auto, ale když se projíždí brod velkou rychlostí, může náraz vody opravdu způsobit problém, kterému se musíme vyhnout,“ dodává. Mikko Hirvonen startoval v Argentině zatím pouze dvakrát. Nejlepšího výsledku dosáhl v roce 2004, kdy dojel čtvrtý. O svých šancích hovoří s velkým nadšením. „Než jsem v Mexiku vyjel z trati, auto jelo velmi dobře. Nemohu se dočkat, až si vyzkouším, jestli pojede stejně rychle i v Argentině,“ říká. „Následující tři soutěže jsou pro mě nejdůležitější z první části sezony. Výsledek z Korsiky byl dobrý pro zvýšení mého sebevědomí, ale také mě posunul vzhůru pořadím, takže budu mít během první etapy Argentiny lepší startovní pozici.“ „V Mexiku se Focus RS perfektně ovládal a myslím, že na rychlé šotolině z něj dostaneme nejvíc. V Argentině na nás čeká spousta rychlých sekcí s velkými skoky, ale také pomalejší úseky, kde budu muset být v řízení přesnější. Na téhle soutěži najdete kousek od každého. Nedělní etapa mě fascinuje nejvíc z celého šampionátu. Takhle nějak si představuji. že to vypadá na Měsíci - všude samé kamení a uprostřed něj úzká cesta,“ dodává. Ford
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|