www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Intercontinental Rally Challenge 20091. etapa Ypres: Loix potvrzuje roli favorita, Kopecký třetíJeden z vrcholů letošní sezony ME i IRC, belgická Ypres Westhoek Rally, má za sebou úvodní etapu. Ta posádkám nabídla šest vložek, které byly zejména v druhé sekci ponořeny do tmy. Specifický charakter vložek se ukázal rozložení šancí posádek na potenciální úspěch, rovněž se ale stal pohřebištěm mnohých z nich, domácí favority nevyjímaje. Jeden z hlavních adeptů na celkové vítězství Francois Duval si na své triko připsal patrně nejkratší soutěž kariéry – při debutu s Fabií S2000 přecenil studené pneumatiky a vypochodoval mimo trať jen po pár desítkách metrů za startem RZ 1. Hned zkraje skončil též Alex Bengué, který poprvé přivedl na soztěž IRC novou Corsu S2000; společnou cestu ovšem také v tomto případě zhatila havárie. Víc štěstí měl úřadující mistr Nico Vouilloz, který po skoku na jednom z horizontů skončil v příkopě s poškozeným vozem. Technika mu dovolila pokračovat, ale za cenu velké časové ztráty, navíc na trati držel např. i našeho Jana Kopeckého. Ten nasadil vysoké tempo, jako jediný dokázal sekundovat loňskému vítězi Ypres Freddymu Loixovi a Krisi Meekovi. Ten se po úvodní vložce usadil na čele, ale pak jej v rámci vteřinkového souboje Loix přeci jen přeskočil. První pětku po úvodní sekci trochu překvapivě doplňovali další jezdci na peugeotech z Kronosu – starý mazák Pieter Tsjoen se s novým vozem sžil poměrně rychle a i přes dlouhou absenci na rychlostních zkouškách jasně ukázal, že řídit nezapomněl. Belgický vítěz projektu BFGoodrich Drivers Team Thierry Neuville předvedl, že mu přechod z krotkého Citroënu C2 R2 do dvoutisícovky nedělá větších problémů, do Tsjoena po prvních třech rychlostních zkouškách ztrácel jen tři vteřiny. Zklamáním byly výkony nestora belgické rally scény Patricka Snijerse; ten poprvé startoval s Polem S2000, kvůli problémům s motorem ale ztrácel každým metrem trati a výsledkem bylo umístění až na konci druhé desítky. Opakování trojice vložek se uskutečnilo již s nasazenými světelnými rampami. Tsjoen na RZ 4 dělal hodiny a mladík Neuville se tak posunul už na čtvrté místo. Byla to však labutí píseň, neboť hned na dalším testu se modrobílý peugeot potkal se sloupem a cesta za senzací tak předčasně skončila. Zkouška byla kvůli neprůjezdnosti trati nakonec zrušena, přesto si vyžádala i několik dalších obětí. Ze hry byli například Snijers, Casier nebo Wilks, kteří poškodili zavěšení fiatu, resp. protonu. Na samotné špici se toho během tohoto ani dalšího testu nezměnilo. Loix a Meeke si vítězství ve vložkách první etapy nakonec rozdělili v poměru 3:3, do tohoto dialogu ale celou velice intenzivně promlouval i Jan Kopecký. Poslední RZ 6 v první desítce už přinesla jen jedinou změnu, to když Juha Hänninena nakonec po celodenní velice těsné bitvě nakonec udolal Giandomenico Basso z Abarthu. Ten rovněž vyhrál klasifikaci mistrovství Evropy, následovaný svými krajany Lucou Bettim a Corradem Fontanou. Našemu Antonínu Tlusťákovi patří poslední šestá příčka, coby jediné dvoukolce mezi všemi účastníky ME se ovšem jiná pozice přisoudit nedala.
-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|