www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 2. května 2024, Svátek má Zikmund, zítra Alexej

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Intercontinental Rally Challenge 2009

1. etapa Ypres: Loix potvrzuje roli favorita, Kopecký třetí

20. června 2009 • 11:30

Jeden z vrcholů letošní sezony ME i IRC, belgická Ypres Westhoek Rally, má za sebou úvodní etapu. Ta posádkám nabídla šest vložek, které byly zejména v druhé sekci ponořeny do tmy. Specifický charakter vložek se ukázal rozložení šancí posádek na potenciální úspěch, rovněž se ale stal pohřebištěm mnohých z nich, domácí favority nevyjímaje.

Jeden z hlavních adeptů na celkové vítězství Francois Duval si na své triko připsal patrně nejkratší soutěž kariéry – při debutu s Fabií S2000 přecenil studené pneumatiky a vypochodoval mimo trať jen po pár desítkách metrů za startem RZ 1. Hned zkraje skončil též Alex Bengué, který poprvé přivedl na soztěž IRC novou Corsu S2000; společnou cestu ovšem také v tomto případě zhatila havárie. Víc štěstí měl úřadující mistr Nico Vouilloz, který po skoku na jednom z horizontů skončil v příkopě s poškozeným vozem. Technika mu dovolila pokračovat, ale za cenu velké časové ztráty, navíc na trati držel např. i našeho Jana Kopeckého. Ten nasadil vysoké tempo, jako jediný dokázal sekundovat loňskému vítězi Ypres Freddymu Loixovi a Krisi Meekovi. Ten se po úvodní vložce usadil na čele, ale pak jej v rámci vteřinkového souboje Loix přeci jen přeskočil.

První pětku po úvodní sekci trochu překvapivě doplňovali další jezdci na peugeotech z Kronosu – starý mazák Pieter Tsjoen se s novým vozem sžil poměrně rychle a i přes dlouhou absenci na rychlostních zkouškách jasně ukázal, že řídit nezapomněl. Belgický vítěz projektu BFGoodrich Drivers Team Thierry Neuville předvedl, že mu přechod z krotkého Citroënu C2 R2 do dvoutisícovky nedělá větších problémů, do Tsjoena po prvních třech rychlostních zkouškách ztrácel jen tři vteřiny. Zklamáním byly výkony nestora belgické rally scény Patricka Snijerse; ten poprvé startoval s Polem S2000, kvůli problémům s motorem ale ztrácel každým metrem trati a výsledkem bylo umístění až na konci druhé desítky.

Opakování trojice vložek se uskutečnilo již s nasazenými světelnými rampami. Tsjoen na RZ 4 dělal hodiny a mladík Neuville se tak posunul už na čtvrté místo. Byla to však labutí píseň, neboť hned na dalším testu se modrobílý peugeot potkal se sloupem a cesta za senzací tak předčasně skončila. Zkouška byla kvůli neprůjezdnosti trati nakonec zrušena, přesto si vyžádala i několik dalších obětí. Ze hry byli například Snijers, Casier nebo Wilks, kteří poškodili zavěšení fiatu, resp. protonu. Na samotné špici se toho během tohoto ani dalšího testu nezměnilo. Loix a Meeke si vítězství ve vložkách první etapy nakonec rozdělili v poměru 3:3, do tohoto dialogu ale celou velice intenzivně promlouval i Jan Kopecký. Poslední RZ 6 v první desítce už přinesla jen jedinou změnu, to když Juha Hänninena nakonec po celodenní velice těsné bitvě nakonec udolal Giandomenico Basso z Abarthu.

Ten rovněž vyhrál klasifikaci mistrovství Evropy, následovaný svými krajany Lucou Bettim a Corradem Fontanou. Našemu Antonínu Tlusťákovi patří poslední šestá příčka, coby jediné dvoukolce mezi všemi účastníky ME se ovšem jiná pozice přisoudit nedala.

Ypres Rally - 1. etapa
1.Freddy Loix-Fréderic MiclotteBPeugeot 207 S20001:03.46.4
2.Kris Meeke-Paul NagleGBPeugeot 207 S2000+4.9
3.Jan Kopecký-Petr StarýCZŠkoda Fabia S2000+13.3
4.Giandomenico Basso-Mita DottaIFiat Punto Abarth S2000+56.9
5.Juho Hänninen-Mikko MarkkulaFINŠkoda Fabia S2000+57.1
6.Pieter Tsjoen-Eddy ChevaillierBPeugeot 207 S2000+1:09.2
7.Jasper van den Heuvel-Martine KolmanNLMitsubishi Lancer Evo X+1:41.0
8.Luca Betti-Piercarlo CapolongoIPeugeot 207 S2000+2:40.6
9.Corrado Fontana-Carlo CassinaIPeugeot 207 S2000+2:41.4
10.Franz Wittmann Jun.-Bernhard EttelAMitsubishi Lancer Evo IX+3:57.1

Další informace k Belgium Ypres Westhoek Rally

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist