www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. května 2024, Svátek má Ivo, zítra Zbyšek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2009

Dani Sordo: Sezona 2010 by pro mě mohla být hodně dobrá

10. října 2009 • 11:30

Skvělou sezonu prožívá dvojka týmu Citroën Racing, Dani Sordo. Španěl dokázal na prozatím jedenácti odjetých soutěžích dokončit šestkrát na stupních vítězů, na domácích tratích byl dokonce velmi dlouho ve vedení. Sordo však na konci druhé etapy zpomalil a umožnil tak Sebastienu Loebovi dojet si v závěru pro cenných deset bodů, o čtyři více než jeho největší rival Mikko Hirvonen, které budou hrát do závěrečného souboje o mistrovský titul velkou roli. Sordo tak po několikáté prokázal, že je týmový hráč, vystoupí ale někdy ze stínu svého kolegy? O uplynulé sezoně a té následující nám poví více sám Dani.

Ty a Sebastien jste předvedli v pátek a sobotu ve Španělsku neuvěřitelně těšný souboj, ale myslím, že bylo jasné, že Sebastien bude muset nakonec vyhrát?

„Ano, bylo to v plánu, ale vždycky tu je možnost, že by mohl mít Sebastien nějaký problém s autem, defekt nebo něco podobného. Byl to dobrý souboj. Znám Sebastiena hodně dobře, pracujeme spolu už tři roky, a tak vím, že rád tlačí na vítězství. Letos byly jeho časy v první etapě podobné těm z loňského roku, ale tentokrát jsem mu byl více na dostřel. Oba jsme hodně tlačili, ale bylo to důležité proto, kdyby některý z nás udělal kolo nebo něco podobného v druhé etapě.“

Vloni byl Sebastien rychlejší než ty na všech pátečních a sobotních vložkách, letos jsi byl rychlejší ty na, pokud dobře počítám, šesti nebo sedmi vložkách až do dvanáctky, kde jsi zpomalil. Co se změnilo od roku 2008, že jsi o tolik rychlejší?

„Jsou to zkušenosti. Strávil jsem v autě hodně času. V loňském roce jsem měl dobrý pocit z našeho rozpisu, vložky byly ok, ale měl jsem špatný pocit z auta. Bylo hrozně neotáčivě a nemožné ho řídit. Letos je všechno zapomenuto a dokázal jsem, že mohu být rychlejší než Sebastien.“

Když se bavíme o zkušenostech, Sebastien jel již sedm kompletních sezon ve WRC, zatímco ty pouze tři. Znamená to, že je pořád co zlepšovat?

„Možná, ale na asfaltu nevím. Asi by to ještě trochu šlo, ale problém na asfaltu je ten, že jsme všichni omezeni na limit pneumatik. Byl jsem rychlejší na asfaltu, když jsme mohli používat dnes zakázané slicky. S nimi jsem se cítil dobře, bylo to více přirozené a mohl jsem víc tlačit. Teď musíte jet pouze na limitu pneumatik a to je hodně těžké. Auto se pořád sune a nemůžete jet celou dobu na doraz. Pokud chcete dneska jet rychle, musíte perfektně poznat pneumatiky. Samozřejmě bych mohl být ještě rychlejší, ale ne o tolik.“

Stejně tak ostatní jezdci?

„Ano. Když se podíváte na naše časy z dlouhé vložky číslo deset, zajeli jsme tam všichni hodně podobné časy, protože jsme byli všichni omezeni právě pneumatikami.“

V průběhu Španělské rally oznámil šéf Citroën Racing, Oliver Quesnel, že ty a Sebastien zůstáváte v Citroënu i pro rok 2010. Na jak dlouho je podepsána smlouva?

„V současné chvíli je moje smlouva pouze na následující sezonu.“

Takže další rok ve stejném týmu s několikanásobným rekordmanem Sebastienem Loebem, není to frustrující mít někoho takového jako týmového kolegu?

„Někdy to je těžké, protože Sebastien je velmi, velmi dobrý pilot. Jede rychle a pokud ho chcete chytit, musíte jet hranu. Pokud ho ale porazíte, pak víte, že jste top jezdec, protože jste porazil toho nejlepšího. Také si myslím, že mám vlastně štěstí, když s ním mohu být v týmu. Je to výborný člověk, snadno se mi s ním spolupracuje a jsem za to rád.“

Petter Solberg jel ve Španělsku poprvé s C4. Co si myslíš o jeho výkonu?

„Myslím, že jej dobře. Petter je velmi dobrý jezdec, bývalý světový šampion, a jede hodně dobře. To, co předvedl ve Španělsku poprvé s C4 nebylo špatné. Jak se dalo čekat, na začátku byl opatrný a tolik neriskoval, protože tolik nezná auto. Je fajn vidět, že má i po těch mnoha letech stále obrovskou motivaci. Jezdci jako on jsou dobrou motivací i pro všechny ostatní, protože kdo ví, jak rychlý bude ve Walesu?“

Myslíš, že bude na Britské rally bojovat o vítězství?

„Tak to nevím. Myslím ale, že bude hodně rychlý. Soutěž už dokázal čtyřikrát vyhrát, takže jí zná dobře. Uvidíme, ale těším se na souboje s ním.“

A co tvoje testy před soutěží.

„Mám dva dny testů ve Walesu a zatím jsem odjel jen jeden den. Na začátku bylo mokro, ale v odpoledne to začalo osychat a bylo to lepší. Nakonec nebylo úplně sucho, ale to je pro soutěž typické. Auto bylo dobré a jsem spokojen s tím, čeho jsme dosáhli. Problém byl jen v prvních dvou průjezdech, jelikož jsem teď strávil hodně času na asfaltu a bylo tak trochu divné jet zase neustále ve smyku.“

Mikko Hirvonen pojede příští týden Cambrian rally jako test na Rally GB. Je nějaké šance tě tam se Sebastienem vidět?

„Jednalo se o tom, ale ne, nebudeme tam startovat.“

V předešlých třech ročnících soutěže jsi byl vždycky rok co rok lepší o dvě příčky. V roce 2006 to byla sedmá pozice, v roce 2007 jsi byl pátý, vloni dokonce už třetí. Budeš tenhle rok teda první?

„Proč ne? Zkusím hodně tlačit. Tentokrát bude možné cokoliv, protože nebudu pod tlakem na body do šampionátu značek nebo jezdců.“

Bude teda Citroën i v Británii tlačit, budou chtít, aby Loeb vyhrál i tam?

„Sebastien nemusí vyhrát, potřebuje jen porazit Mikka. Pokud teda bude druhý, pak ano, to by potřeboval Seb vyhrát. Pokud ale bude Mikko třetí, Seb potřebuje být druhý. To mi dává větší šanci.“

Říkal jsi, že nyní upřednostňuješ šotolinu před asfaltem, co si myslíš o Britské rally?

„Soutěž mám hodně rád. Někdy jsou tratě opravdu rychlé a kluzké, ale vždycky je to hezké. Loňský rok byl výjimkou. Bylo to těžké a nebezpečné, protože jsme museli jet na ledu s pneumatikami, které jsme museli použít.“

Skončil jsi třetí v hodnocení jezdců, to je stejné umístění jako v předešlém roce. Jak bys obě sezony srovnal?

„Z té letošní mám lepší pocit, dokázal jsem bojovat o první místo na více soutěžích, ještě ne všude, ale určitě na více, než v roce 2008. Také si myslím, že pocit z auta a moje řízení je také určitě lepší a pro další sezony mám víc sebedůvěry. Sezona 2010 pro mě možná bude dobrá. Soutěže z kalendáře mám rád, myslím, že se jedou čtyři podniky na asfaltu, takže to nevypadá špatně.“

-pet-; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist