www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. května 2024, Svátek má Klaudie, zítra Radoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Intercontinental Rally Challenge 2009

Tovární Grande Punta S2000 končí

12. listopadu 2009 • 10:45

Za továrním týmem Abarth tak, jak jej dnes známe, se patrně definitivně zavírají dveře. Výsledková mizérie už v průběhu sezony zesilovala hlasy z italské automobilky, že stáj provozující Grande Punta S2000 na mezinárodní scéně i v domácím italském šampionátu po konci sezony skončí.

V minulých dnech z Abarthu odešel Nicolas Gullino, čímž sportovní sekce Fiatu zůstala bez „velení“. Nejvyšší manažer sportovní divize Fiatu odešel na vlastní žádost. Nebyl spokojen s tím, že Fiat zastavil již dříve projekt vozu pro MS, výsledková zklamání v uplynulých sezon v IRC i italského šampionátu netřeba zmiňovat. Čerstvý Bassův titul evropského mistra je na to všechno jen velice slabou náplastí.

Co bude dál, je nejasné. Samotný Abarth nemá žádné vlastní Grande Punto S2000, o starty na jednotlivých rally se už v minulých měsících staraly soukromé týmy Procar a Grifone. Je zcela jisté, že se první v Evropě homologovaná dvoutisícovka nedočká žádné další evoluce, Fiat už do vývoje nechce investovat ani Euro a nová homologace tak bez jeho souhlasu nemůže proběhnout. Otázky také visí nad stávajícími továrními jezdci. Giandomenico Basso hledá pro příští vůz sedačku u některého ze soukromých týmů, nevýrazní jezdci Scandola a Alén možná skončí v propadlišti rallyových dějin.

Jediným, kdo bude s italským týmem pokračovat, je evropský mistr z roku 2008 Luca Rossetti, který má kontrakt podepsaný i na rok 2010. Mohl by opět vyrazit na mezinárodní kolbiště, ovšem vzhledem ke svým kvalitám pouze „potupně“ v malém Fiatu 500 R3T. Také je možné, že se o oficiální reprezentaci italských vozů postará některý ze soukromých týmů. Je ale nasnadě, jak by byla taková stáj s nevyvíjenými vozy konkurenceschopná, když už ani letos „továrna“ nestíhala. Každopádně by to nápadně připomínalo odchod Lancie, jejíž tovární tým v MS v roce 1993 převzal italský Jolly Club. I ten se ale po jediné sezoně stáhl a značka definitivně zmizela. Je smutné, že je úpadek Abarthu mnohem rychlejší a perspektivní plán končí už po třech letech.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
12.11.2009 19:56
Karbonyl - moderátor
Povoláním syn no...
12.11.2009 19:16
Gurun
Dodnes nepochopím,jak tam mohli takovou dobu trpět Alena.Ten teda té značce pomohl...
12.11.2009 11:36
Pluto - moderátor
Třeba to nebude tak horké. Stále existuje šance, že budou tovární nebo "tovární" Punta jezdit i příští rok. Je ale jasné, že Abarth soustředí svou veškerou sílu do R3T...
toplist