www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 24. dubna 2024, Svátek má Jiří, zítra Marek

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2009

Nová pravidla pro sezónu MS FIA 2010 upřesněna

15. prosince 2009 • 09:45

Na sklonku letošního roku definitivně došlo k potvrzení nových nařízení FIA pro mistrovství světa v automobilových soutěžích. Kromě jiného došlo ke konečnému ujasnění situace ohledně názvů šampionátů vypsaných pro vozy kategorie Super 2000. Šampionát jezdců bude označen jako Super 2000 World Rally Championship, zatímco týmy (s jedním vozem) budou bojovat ve WRC Cupu, který byl původně označován jako World Cup.

De facto to jsou ale dva různé názvy pro stejný šampionát, skládající se z deseti soutěží, z nichž devět je zařazeno rovněž do mistrovství světa produkčních vozů (PC WRC), kde už ale vozy kategorie Super 2000 nebudou moci nadále startovat.

Dále dochází k následujícím změnám:

a) Zkušební plán na start dalších 'hostů' v PCWRC a JWRC byl pro rok 2010 zamítnut. V platnosti tak zůstává i nadále možnost startu na 'divokou kartu' pouze pro dva jezdce.

b) Všechna auta registrovaná do mistrovství světa by měla na shakedownu absolvovat minimálně čtyři průjezdy.

c) Turecko bude nyní nově zařazováno mezi evropské a nikoliv vzdálené soutěže.

d) Vozy postavené na bázi regulérní homologace, které byly dále upravovány na základě regionálních zvyklostí budou moci v mistrovství světa startovat (pokud tyto úpravy nebudou mít vliv na zlepšení výkonových parametrů. Auta startující v rámci domácího šampionátu budou rovněž moci startovat na soutěžích MS a budou nést označení National cars. Tímto se má předejít např. situaci z letošní Argentinské rally, kde domácí Lancery byly osazeny těžšími částmi karoserie).

e) Maximální zpoždění příjezdu do časové kontroly bude 30 minut namísto 15ti, nicméně celkové zpoždění 30 minut v etapě by mělo být zachováno.

Samostatné rozhodnutí Světové rady motoristického sportu padlo ohledně použití uzavřených přileb podle standardu 8860-2004. Ty budou muset být na soutěžích mistrovství světa FIA používány prioritními posádkami.

-mah- , -jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
15.12.2009 13:25
John - moderátor
Omlouvám se, logicky. Ruky rychlejší než hlava, u lehčích blatníků by to bylo poněkud v rozporu s pravidlem. Už jsem to opravil.
15.12.2009 12:36
Mirekfric
K bodu d) Ty domácí Lancery byly osazené laminátovými blatníky, ale ne lehčími nýbrž těžšími než originální hliníkové. Příští rok je to legální, letos je vyloučili...
toplist