www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. srpna 2020, Svátek má Miluše, zítra Dominik

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

WRC - Ford Focus RS WRC06

Ford Focus RS WRC06 Ford Focus RS WRC06

Fordův Focus WRC06 byl prvním vozem, jenž byl od základu postaven podle inovovaných technických předpisů FIA. Ty měly snížit rychlost a výkonnost soutěžních speciálů. Pod karoserii Fordu se tak po letech vrátily například mechanické diferenciály. Vůz byl homologován na podzim 2005, aby mohl startovat ještě na posledním podniku sezony, a aby tým mohl případné nedostatky odstranit ještě před začátkem dalšího ročníku mistrovství světa. Již při prvním startu se ukázalo, že se technické předpisy minuly účinkem, neboť nový Focus bez problémů stačil většině "aktivních" aut. Své kvality pak také prezentoval v začátku roku 2006, když s ním Marcus Grönholm vyhrál dvě úvodní soutěže.

Motor
Obsah2000 ccm
Max. výkon221 kW (300 koní) při 6000 ot./min
Točivý moment:550 Nm při 4000 ot./min
TurbodmychadloGarret
Transmise
Převodovkapětistupňová sekvenční M-Sport
Spojkakarbonová M-Sport
Diferenciályelektronický centrální diferenciál, mechanický přední a zadní diferenciál
Brzdy a podvozek
TlumičeRieger
ZavěšeníMcPherson
Přední brzdyšotolinové - 300 mm, asfaltové - 370 mm
Zadní brzdyšotolinové - 300 mm, asfaltové - 370 mm
PneumatikyBF Goodrich
DiskyOZ (asfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců)
Rozměry
Délka4362 mm
Šířka1800 mm
Rozvor2640 mm
Hmotnost
1230 kg
Debut
Rally Australia 2005
toplist