www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. srpna 2020, Svátek má Dominik, zítra Kristián

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

WRC - Citroën Xsara WRC

Citroën Xsara WRC Citroën Xsara WRC

Po odjetí "testovacího" francouzkého šampionátu dostala Xsara WRC před sezonou 2001 aktuální tvář modifikovaného sériového modelu a s novým vzhledem absolvovala jednu zkušební sezonu, aby o další rok později tým Citroën naplno skočil do kolotoče světového mistrovství. Již od začátku bylo vidět, že Xsara je neskutečně kvalitní vůz, který má výkon a také výdrž. O geniálnosti jeho konstrukce svědčí fakt, že se narozdíl od mnoha konkurentů vývoj prakticky nedotkl vzhledu - veškeré úpravy se děly pod karosérií. Xsara během své kariéry, která stále není u konce, dovezla týmu Citroën tři tituly ve značkách a dvakrát pomohla Sébastienu Loebovi k titulu mistra světa.

Motor
Objem1998 ccm
Max. výkon221 kW (300 koní) při 5500 ot./min
Točivý moment530 Nm při 4000 ot./min
RozvodDOHC
TurbodmychadloGarret
Transmise
PřevodovkaXtrac (šestistupňová se sekvenčním řazením)
SpojkaAP (dvoulamelová, karbonová)
Diferenciályvšechny elektronicky řízené (od 2006 přední a zadní mechanicky)
Brzdy a podvozek
TlumičeExtremetech
ZavěšeníMcPherson
Přední brzdyšotolinové - 310 mm, asfaltové - 376 mm
Zadní brzdyšotolinové - 310 mm, asfaltové - 318 mm
PneumatikyMichelin/BF Goodrich
Diskyasfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců
Rozměry
Délka:4167 mm
Šířka:1770 mm
Rozvor:2555 mm
Hmotnost
1230 kg
Debut
Rally Mediterraneo 2001 (ME), Rally Catalunya 2001 (MS)
CITROËN XSARA WRC
toplist