www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. srpna 2020, Svátek má Miluše, zítra Dominik

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

WRC - Škoda Fabia WRC

Škoda Fabia WRC Škoda Fabia WRC

Do nástupce relativně úspěšné Octavie vkládal mladoboleslavský tým velké naděje. Dokonce takové, že měl tento automobil ve druhé sezoně od představení bojovat o titul. Realita však byla poněkud jiná. Na automobilu se objevovalo abnormálně množství závad, zejména na transmisích a motoru, který byl převzat z Octavie. Jeho další úpravy však byly evidentně kontraproduktivní a tak místo boje o příčky nejvyšší přišlo omezení účastí v seriálu Mistrovství světa a myšlenky o zrušení programu WRC ve škodovce. Naštěstí se tak nestalo a na vývoji Fabie se mohlo pokračovat. Během sezony 2004 vůz zaznamenal velký pokrok, co se spolehlivosti týče – vznikla Fabia WRC, neoficiálně označovaná jako Evo 1,5, což byl jakýsi mezistupeň mezi současným modelem a připravovanou verzí 2005. V této době se také začala v soutěžní škodovce testovat nová pětistupňová převodovka.

S Fabií WRC se českého mistrovství zúčastnil Jan Kopecký, který s tovární podporou získal titul mistra republiky.

Motor
Objem1995 ccm
Max výkon221 kW (300 koní) při 5500 ot./min
Točivý moment600 Nm při 3500 ot./min
RozvodDOHC 20v
Převodovka
šestistupňová se sekvenčním řazením a poloautomatickým řazením na volantu
Rozměry
Délka4002 mm
Šířka1770 mm
Rozvor2462 mm
Hmotnost
1230 kg
Brzdy a podvozek
TlumičeRieger
ZavěšeníMcPherson
Přední brzdyšotolinové - 304 x 28 mm, asfaltové - 378 x 32 mm
Zadní brzdyšotolinové - 304 x 25 mm, asfaltové - 356 x 28 mm
Kola
PneumatikyMichelin
Diskyasfalt - OZ 8 x 18 palců, šotolina - Speedline 7 x 15 palců
Homologace
1. července 2003
Debut
Rally Deutschland 2003
toplist