www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 21. srpna 2019, Svátek má Johana, zítra Bohuslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

WRC - Škoda Octavia WRC

Škoda Octavia WRC Škoda Octavia WRC

Škoda Octavia WRC byla prvním vozem z Mladé Boleslavi, určeným pro účast v nejvyšší lize. Byl to výsledek dlouhodobého vývoje, jehož součástí byla například karoserie použitá a odzkoušená na Octavii Kit Car. Transmise pocházely od firmy Prodrive, stejně jako ostatní komponenty, dodané taktéž renomovanými firmami. Automobil byl, stejně jako kitová verze, osazen dvoulitrovým motorem s pětiventilovou technikou, což byl velký zdroj technických problémů. Vůz se jako celek nepodařilo kvalitně doladit a tak se například stalo, že při prvním startu v Monte Carlu 1999 jeden vůz nedojel na start první rychlostní zkoušky, druhý dokonce nebyl schopen dojet ani na startovní rampu. Během následujících sezon tým dokázal vůz rozpohybovat tak, že dojížděl, ovšem bylo jasné, že mu oproti konkurenci stále chybí hodně rychlosti.

Českým fanouškům se vůz poprvé představil při Rallye Bohemia 1999. Emil Triner tehdy dosáhl na vítězství, Armin Schwarz pro technické problémy nedojel.

Motor
Objem1999 ccm
Max. výkon221 kW (300 koní) při 6250 ot./min
Točivý moment600 Nm při 3250 ot./min
RozvodDOHC 20v
Převodovka
šestistupňová se sekvenčním řazením
Brzdy a podvozek
ZavěšeníMcPherson
TlumičeProflex
Přední brzdyšotolinové - 304 mm, asfaltové - 378 mm
Zadní brzdyšotolinové - 304 mm, asfaltové - 366 mm
Kola
PneumatikyMichelin
Diskyasfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců
Rozměry
Délka4511 mm
Šířka1770 mm
Rozvor2512 mm
Hmotnost
1230 kg
Debut
Rallye Monte Carlo 1999
toplist