www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. srpna 2020, Svátek má Miluše, zítra Dominik

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

WRC - Citroën Xsara WRC T4

Citroën Xsara WRC T4

O projektu závodního vozu se uvažovalo už od premiéry sériového modelu. Ostré auto se začalo vyvíjet, ale poté byl projekt zastaven a přednost dostala verze Kit Car. O obnovení projektu se rozhodlo až rok po velkolepém nástupu koncernového rivala 206 WRC od Peugeotu. Jelikož tým nechtěl s neodzkoušeným vozem ihned nastoupit do šampionátu WRC, což by podle pravidel, souvisejících s homologací nového vozu, musel udělat, byl vůz nejprve schválen jako FRC (French Rally Car) a zúčastnil se ve speciálně vypsané kategorii francouzského národního šampionátu. Teprve po zkušební sezoně 2001 dostala Xsara WRC mezinárodní homologaci a mohla vyrazit na tratě světového šampionátu.

Motor
Objem1998 ccm
Max. výkon221 kW (300 koní) při 5500 ot./min
Točivý moment530 Nm při 4000 ot./min
RozvodDOHC
TurbodmychadloGarret
Transmise
Převodovkašestistupňová se sekvenčním řazením
Brzdy a podvozek
TlumičeExtremetech
ZavěšeníMcPherson
Přední brzdyšotolinové - 310 mm, asfaltové - 376 mm
Zadní brzdyšotolinové - 310 mm, asfaltové - 318 mm
PneumatikyMichelin
Diskyasfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců
Rozměry
Délka4167 mm
Šířka1770 mm
Rozvor2555 mm
Hmotnost
1230 kg
Debut
Rally Lyon-Charbonnieres 2000 (francouzský šampionát)
toplist