www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. srpna 2020, Svátek má Dominik, zítra Kristián

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

WRC - Subaru Impreza WRC

Subaru Impreza WRC Subaru Impreza WRC

Subaru bylo vždy průkopníkem nových prvků a technologií v oblasti konstrukce soutěžních vozů. Proto jsme mohli vidět v první Impreze WRC všechny tři diferenciály řízené počítačem nebo elektronicky ovládaný plynový pedál (od 1999). Ve firmě Prodrive, která se zabývá mj. přípravou továrních Imprez a vývojem jejích komponent, také využili skvělého základu - sériová Impreza tehdy měla ideální rozložení hmotnosti na nápravy, navíc vážila jen několik kilogramů nad povolený limit, takže při stavbě vzávodního vozu konstruktéři nemuseli řešit otázky, kde ušetřit na hmotě. Výhodou byl také pro Subaru typický ležatý motor Boxer, který snižuje těžiště automobilu.

Motor
Objem1994 ccm
Max. výkon221 kW (300 koní) při 5500 ot./min
Točivý moment471 Nm při 4000 ot./min
Rozvod2x DOHC
TurbodmychadloIHI
Transmise
PřevodovkaXtrac, pozdějí Prodrive (šestistupňová se sekvenčním řazením)
SpojkaAP Racing (dvoulamelová karbonová)
Diferenciályvšechny hydraulické elektronicky řízené
Brzdy a podvozek
TlumičeBilstein
ZavěšeníMcPherson
Přední brzdyšotolinové - 310 mm, asfaltové 368 mm
Zadní brzdyšotolinové - 310 mm, asfaltové 310 mm
PneumatikyPirelli
DiskyOZ (asfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců)
Rozměry
Délka4340 mm
Šířka1770 mm
Rozvor2520 mm
Hmotnost
1230 kg
Debut
Rally Monte Carlo 1997
toplist