www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. srpna 2020, Svátek má Miluše, zítra Dominik

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

WRC - Subaru Impreza WRC 2001

Subaru Impreza WRC 2001 Subaru Impreza WRC 2001

V roce 2001 Subaru představilo svůj druhý model WRC v historii - nepočítáme-li jednotlivé inovace první generace. Zásadní změnou byla změna karoserie. Sériová výroba kupé byla ukončena, proto byl jako základ byl zvolen čtyřdvéřový sedan, který týmu Prodrive "kápl do noty", jelikož poskytoval větší tuhost skeletu, než předchozí dvoudvéřová verze. Vůz díky novému designu evidentně ztratil něco ze své dřívější vizuální agresivity, bohužel to samé se dalo říct i o mechanických částech, které se neukázaly jako spolehlivé a Subaru muselo na čas opustit své vyhřáte místo nahoře. Richard Burns sice vyhrál mistrovství světa, ovšem byla to spíš zásluha jezdce, než techniky - tým Subaru skončil mezi značkami až čtvrtý s téměř 50% ztrátou na vítězný tým Peugeot.

Motor
Objem1994 ccm
Max. výkon221 kW (300 koní) při 5500 ot./min
Točivý moment471 Nm při 4000 ot./min
Rozvod2x DOHC
TurbodmychadloIHI
Transmise
PřevodovkaProdrive (šestistupňová sekvenční)
SpojkaAlcon (karbonová)
Diferenciályvšechny elektronicky řízené
Brzdy a podvozek
TlumičeBilstein
ZavěšeníMcPherson (vzadu s podélnými a příčnými tyčemi)
Přední brzdyAlcon (šotolinové - 304 mm, asfaltové 366 mm)
Zadní brzdyAlcon (šotolinové - 304 mm, asfaltové 304 mm)
PneumatikyPirelli
DiskyOZ (asfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců)
Rozměry
Délka4405 mm
Šířka1770 mm
Rozvor2535 mm
Hmotnost
1230 kg
Debut
Rally Monte Carlo 2001
toplist