www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. srpna 2020, Svátek má Miluše, zítra Dominik

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Technika

WRC - Mitsubishi Lancer WRC04

Mitsubishi Lancer WRC04 Mitsubishi Lancer WRC04

Po debaklu, který Mitsubishi utrpělo se svým prvním vozem WRC, byl projekt firmě Ralliart, připravující dlouhé roky tovární Lancery, odebrán a přesunut přímo do vývojového centra firmy Mitsubishi Europe ve Velké Británii. Tam byl postaven zbrusu nový vůz, který s tím minulým nemá společné skoro ani jméno. Nová verze totiž již nevycházela z Lanceru Evo, ale ze sériového sedanu Cedia. Ostrá verze zaujala svým netradičně umístěným zadním křídlem a do té doby (nepočítáme-li Focus 2003) nepříliš obvyklým brutálním designem. Z technické stránky potom překvapí fakt, že Mitsubishi nainstalovalo do vozu pouze mechanické diferenciály s tím, že pokud vůz bude fungovat, budou postupně inženýři přidávat sofistikovanější komponenty. Pozdější vývoj technických předpisů však ukázal, že zvolená cesta technikům ušetřila spoustu času a financí.

Motor
Objem1996
Max. výkon221 kW (300 koní) při 5500 ot./min
Točivý moment550 Nm při 3500 ot./min
RozvodDOHC
TurbodmychadloMitsubishi
Transmise
PřevodovkaRicardo (šestistupňová sekvenční)
SpojkaAP Racing (třílamelová karbonová)
Diferenciályvšechny mechanické
Brzdy a podvozek
TlumičeÖhlins
ZavěšeníMcPherson
Přední brzdyšotolinové - 300 mm, asfaltové 370 mm
Zadní brzdyšotolinové - 300 mm, asfaltové 370 mm
PneumatikyPirelli
Diskyasfalt - 8 x 18 palců, šotolina - 7 x 15 palců
Rozměry
Délka4360 mm
Šířka1770 mm
Rozvor2600 mm
Hmotnost
1230 kg
Debut
Rally Monte Carlo 2004
toplist